آفتاب

فراخوان نهادهای مدنی ترکیه برای شرکت در مراسم روز قدس

فراخوان نهادهای مدنی ترکیه برای شرکت در مراسم روز قدس

استانبول- ایرنا- برخی نهادهای مدنی ترکیه روز شنبه در فراخوان هایی از آحاد مردم مسلمان ترکیه خواستند تا جمعه آینده در مراسم روز قدس در شهرهای مختلف این کشور شرکت کنند.

به گزارش ایرنا، مجمع روز جهانی قدس و همبستگی که از نهادهای فراگیر مدنی در ترکیه بشمار می رود، در فراخوانی عمومی خواستار شرکت اعضا و هواداران این بنیاد در راهپیمایی روز قدس شد.
گروه راه قدس متشکل از چندین نهاد مدنی ترکیه نیز با صدور اطلاعیه ای از مسلمانان شهر استانبول خواست، بعد از شرکت در مراسم نماز جمعه مسجد فاتح در راهپیمایی روز قدس در این شهر شرکت کنند.
گروه اهل بیت در شهرهای ایغدیر و بورسا نیز روز شنبه با صدور اطلاعیه ای خواستار شرکت مسلمانان این شهرها در مراسم روز قدس شد.
براساس این گزارش، مسجد زینبیه استانبول نیز با انتشار فراخوانی مردم این شهر را به شرکت گسترده در مراسم روز جهانی قدس دعوت کرد.
در این فراخوان که امروز در پایگاه خبری زینبیه منتشر شد، آمده است: برای آزادی سرزمین های اشغالی و قدس از چنگ رژیم صهیونیستی در روز جهانی قدس در تالار «یحیی کمال » استانبول گرد هم می آئیم.
این فراخوان با دعوت از مردم استانبول برای شرکت در این مراسم افزود: جمعه شب آینده در روز جهانی قدس به همراه مهمانانی از دیگر کشورها پس از صرف افطاری در تالار یحیی کمال با حضور صلاح الدین اوزگوندوز رهبر شیعیان ترکیه و مصطفی کامالاک رهبر حزب اسلامگرای سعادت ترکیه در مراسم جهانی روز قدس شرکت می کنیم.
از سوی دیگر شماری از نهادهای اسلامگرای ترکیه آمادگی خود را برای شرکت در بزرگداشت روز جهانی قدس در شهرهای آنکارا، بورسا و استانبول اعلام کردند.
آخرین جمعه ماه مبارک رمضان از سوی امام خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران روز جهانی قدس نامگذاری شده و این روز فرصتی است تا هر سال مسلمانان سراسر عالم انزجار خود را از سیاست های نژادپرستانه رژیم صهیونیستی ابراز و از ملت مظلوم فلسطین در برابر تجاوز و اشغالگری حمایت کنند.
خاورم ** 2010**1144
کد N1314888

وبگردی