آفتاب

ابراز نگرانی آیت الله حکیم از اوضاع بحرین

ابراز نگرانی آیت الله حکیم از اوضاع بحرین

بغداد- ایرنا- آیت الله 'سید محمد سعید حکیم' از مراجع چهارگانه عالی در نجف اشرف در تماس تلفنی با آیت الله شیخ عیسی قاسم عالم دین برجسته بحرین، نسبت به بحران جاری در کشور بحرین ابراز نگرانی کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دفتر آیت الله سید محمد سعید حکیم در بیانیه ای روز شنبه اعلام کرد که آیت الله حکیم در تماس تلفنی دیروز (جمعه) با آیت الله شیخ عیسی قاسم، نسبت به گسترش بحران بحرین ابراز نگرانی کرده و آن را دردآور خوانده است.
به نوشته بیانیه، آیت الله حکیم از حکمت و درایت آیت الله شیخ عیسی قاسم در حل این بحران تقدیر و تشکر کرد و خواست که سلام و تحیت او را به مومنین در بحرین برساند و از آنها طلب دعای خیر کرد.
آیت الله محمد سعید حکیم ابراز امیدواری کرده است که این بحران با حکمت و درایت، به آنچه خیر و صلاح همه است خاتمه پیدا کند.
از طرفی حجت الاسلام سید محمد حسین حکیم فرزند بزرگوار آیت الله حکیم با نماینده ویژه سازمان ملل در عراق تماس گرفت و نگرانی جدی مرجعیت عالی دینی در نجف اشرف را نسبت به گسترش بحران در بحرین ابراز داشت.
حجت الاسلام حکیم از دخالت دولت بحرین در امور شرعی شیعیان این کشور و تلاش برای تحمیل پاره ای قید و بند ها در انجام برخی واجبات دینی ویژه شیعیان انتقاد کرده و آن را بر خلاف قوانین و مقررات حقوق بشر عنوان کرده است.
پیش از این نیز آیت الله سید علی سیستانی مرجع عالی شیعیان عراق با آیت الله شیخ عیسی قاسم تماس گرفته و نسبت به روند بحران در بحرین و سلب تابعیت از این عالم بزگوار بحرین ابراز نگرانی کرده بود.
دفتر آیت الله سیستانی همچنین در تماس با نماینده ویژه سازمان ملل در عراق خواستار دخالت این سازمان بین المللی برای جلوگیری از گسترش بحران شده بود.
دولت بحرین به تازگی بدون هیچ توجیه قانونی، تابعیت بحرینی را از آیت الله شیخ عیسی قاسم سلب کرد امری که باعث اعتراض گسترده در داخل بحرین و خارج این کشور شده است.
بسیاری از کشورهای منطقه و جهان نسبت به این رفتار دولت بحرین در گسترش خشونت ها در داخل این کشور جزیره ای کوچک در حاشیه خلیج فارس ابراز نگرانی کرده اند.
خاورم *4*353*1770*1144
کد N1314886

وبگردی