آفتاب
در کنار افت 24درصدی ارزش

حجم معاملات بورس تهران در هفته گذشته 27 درصد کاهش یافت

حجم معاملات بورس تهران در هفته گذشته 27 درصد کاهش یافت

تهران- ایرنا- حجم و ارزش معاملات بورس تهران در هفته منتهی به دوم تیرماه نسبت به هفته پیش از آن به ترتیب 27 و 24 درصد کاهش پیدا کرد.

به گزارش بورس اوراق بهادار تهران، در هفته منتهی به دوم تیرماه صنعت «محصولات کاغذی» با بازدهی مثبت 5.6 درصد در صدر صنایع بورسی قرار گرفت. در این مدت صنعت «استخراج زغال سنگ» با افت 6.8 درصدی بیشترین کاهش را تجربه کرد.
میان شرکت ها، «ریخته‌گری‌ تراکتورسازی‌ ایران» با مثبت 24.9 درصد و «کارخانه‌ قند قزوین» با منفی 18.4 درصد، به ترتیب بیشترین و کمترین بازدهی را داشت.
صنعت «بانک ها و موسسه های اعتباری» با 17 درصد حجم معاملات هفتگی، در رتبه دوم قرار گرفت.
در میان صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس اوراق بهادار تهران، قیمت صندوق سپهر اندیشه نوین با 2.3 درصد افت، بیشترین کاهش نرخ را به خود اختصاص داد.
میان نهادهای مالی از نظر تغییر ارزش خالص دارایی (NAV)، صندوق شاخص 30 شرکت فیروزه با 0.9 درصد افزایش، بیشترین رشد ارزش خالص دارایی های را از آن خود کرد.
همچنین هفته گذشته میان شاخص بورس های معتبر جهانی، شاخص بورس اسپانیا (IBEX35) با رشد 5.5 درصدی بیشترین بازدهی را داشت.
شاخص بورس عربستان سعودی (TASI) نیز با افت 0.5 درصدی، کمترین بازدهی را به خود اختصاص داد.
در 30 روز منتهی به دوم تیرماه در بازارهای جهانی، قیمت همه فلزات اساسی با افزایش همراه بود و نرخ روی با 11.2 درصد افزایش، بیشترین افزایش قیمت و طلا با 1.4 درصد افزایش، کمترین افزایش قیمت را داشت.
به گزارش ایرنا، بازار سرمایه در هفته گذشته، وضع پرنوسانی را پشت سرگذاشت؛ به طوری که شاخص کل بین کانال های 72 هزار و 73 هزار واحدی در رفت و آمد بود.
شنبه هفته گذشته شاخص کل بورس کار خود را با رقم 73 هزار و 877 واحد آغاز کرد اما در معاملات دوشنبه به یکباره با افت 412 واحدی روبرو شد و به کانال 72 هزار واحد سقوط کرد.
در چهارشنبه نیز با رشد 854 واحدی بار دیگر رقم 73 هزار و 644 واحد را به ثبت رساند.
رشد بازار سرمایه در روزهای پایانی هفته گذشته، تحت تاثیر کاهش نرخ سود بانکی بوده است.
اقتصام**2022**1961
کد N1314850

وبگردی