آفتاب

انتقام گیری یک عروس بعد از طلاق در تلگرام

انتقام گیری یک عروس بعد از طلاق در تلگرام

تهران - ایرنا - انتقام جویی عروس قبلی یک خانواده سمنانی، پای سه عضو خانواده را با انتقام گیری در تلگرام، به پلیس فتا باز کرد.

به گزارش روز شنبه پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ سیدعلی میراحمدی، رئیس پلیس فتای استان سمنان گفت: با مراجعه همزمان سه نفر شهروند سمنانی به پلیس فتا و اعلام شکایت از فردی ناشناس مبنی بر ایجاد مزاحمت در فضای مجازی، پرونده ای تشکیل و تحت رسیدگی قرار گرفت.
وی ادامه داد: حضور سه شاکی که با هم نسبت خویشاوندی داشتند از یک سو و حساسیت موضوع از سوی دیگر، کارشناسان سایبری پلیس را بر آن داشت تا مزاحم اینترنتی را سریعا شناسایی و دستگیر کنند.
سرهنگ میراحمدی افزود: تحقیقات مقدماتی پلیس، هویت خانم 31 ساله ای را برملا کرد که از قضا عروس خانواده و همسر قبلی یکی از شاکیان این پرونده بود.
وی ادامه داد: با هماهنگی قاضی، متهم به پلیس فتا احضار و در بازجویی های تخصصی به جرم خود اعتراف کرد. عروس طلاق گرفته خانواده برای انتقام از همسر و بستگانش، فضایی مناسب تر از اینترنت و تلگرام نمی شناخت.
میراحمدی گفت: کاربران اینترنت که دچار حس گمنامی در دنیای مجازی شده و احساس می کنند، رفتار آنان ناشناخته باقی خواهد ماند، دست به اقداماتی می زنند که در دنیای واقعی به هیچ وجه این عملکرد را نخواهند داشت! غافل از آنکه پلیس فتا با تسلط کامل بر اینترنت، مجرمان و متخلفان را در کمترین زمان شناسایی و تحویل قانون می دهد. متهم پس از تکمیل پرونده به دادسرای سمنان معرفی شد.

**دستگیری عامل دستبرد به پنج هزار حساب بانکی در فضای مجازی
رئیس پلیس فتا سیستان و بلوچستان از دستگیری عامل دستبرد به پنج هزار حساب بانکی از طریق فضای مجازی در زاهدان خبر داد.
سرهنگ سیدمحمد حسینی پور گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان و طرح شکایت مبنی بر برداشت مبالغی از حساب بانکی اش، پرونده تشکیل و پیگیری های لازم آغاز شد.
وی افزود: با انجام بررسی های تخصصی مشخص شد مبلغ مذکور صرف خرید شارژ اینترنتی شده است.
این مقام انتظامی ادامه داد: همچنین خط تلفن برداشت کننده این وجوه در چندین پرونده مشابه شناسایی شد.
سرهنگ حسینی پور تصریح کرد: در ادامه تحقیقات تخصصی و فنی، مشخص شد این مبالغ از حدود 5 هزار کارت بانکی و در سطح وسیعی از هموطنان در سراسر کشور برداشت شده که تاکنون در جریان 10 پرونده در دست اقدام، مبلغی بالغ بر 500 میلیون ریال مورد ادعای شاکیان قرار گرفته است.
رئیس پلیس فتای سیستان و بلوچستان گفت: کارآگاهان پلیس فتا با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی توانستند متهم این پرونده را در زاهدان شناسایی و در یک عملیات ضربتی دستگیرکنند،متهم ضمن اعتراف به تمام جرایم خود به مقام قضائی معرفی شد؛ تحقیقات پلیس جهت شناسایی تمام مالباختگان ادامه دارد.

** دستگیری عامل هک تلگرام در اسفراین
رئیس پلیس فتا خراسان شمالی از شناسایی و دستگیری عامل هک تلگرام و دسترسی غیر مجاز به حریم خصوصی فردی در شهرستان اسفراین خبر داد.
سرهنگ علی اعتمادی گفت: خانمی اهل و ساکن شهرستان اسفراین با در دست داشتن شکواییه ای به این پلیس مراجعه و اذعان داشته اخیرا فرد یا افرادی با دسترسی و ورود غیر مجاز به حریم داده های خصوصی ام، تلگرام بنده را هک کرده اند لذا تقاضای رسیدگی به موضوع را دارم.
وی با بیان اینکه با دستور قضائی مراتب در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت، افزود: ماموران با انجام یکسری اقدامات فنی و اطلاعاتی در فضای مجازی نهایتا هویت واقعی متهم و فردی که با تصرف شماره همراه ایرانسل و ارسال کد تلگرام به تلفن همراه شاکیه و اخذ پیامک بازخورد به بهانه دریافت شارژ رایگان اقدام به هک اکانت تلگرامی شاکیه و دسترسی و ورود غیر مجاز به حریم داده های خصوصی وی کرده بود، شناسایی شد.
این مقام انتظامی با بیان اینکه متهم شناسایی شده اهل و ساکن شهرستان اسفراین بوده، بیان داشت: متهم پس از حضور در پلیس فتا و ارائه مستندات پلیس و تفهیم اتهام لب به اعتراف گشود و بزه انتسابی خود را پذیرفت.
اعتمادی اضافه کرد: متهم در اظهارات خود اذعان داشته شماره ناشناسی بر روی گوشی بنده موجود بوده لیکن از روی کنجکاوی اقدام به ارسال کد تلگرام و سپس هک تلگرام شاکیه نمودم و در حد کنجکاوی نیز تصاویر پروفایل وی را مشاهده ولی هیچکدام از آنها را ذخیره نکردم و اینک از کرده خود پشیمانم.
سرهنگ اعتمادی افزود: برابر استعلام به عمل آمده شماره خط ایرانسل متهم متعلق به خانمی ساکن شهرستان آشخانه بوده که به علت نامعلومی و بنا به اعلام متهم وی سیم کارت را پیدا کرده و مورد استفاده غیر مجاز کرده است. متهم به همراه پرونده متشکله تحویل شعبه 2 بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب بجنورد شد.

**کلاهبرداری با عکس های خصوصی دختر جوان
مردی جوان که با انتشار تصاویر خصوصی دختری جوان در شبکه اجتماعی بی تاک از کاربران فضای سایبر کلاهبرداری می کرد، توسط پلیس فتا خراسان رضوی شناسایی و دستگیر شد.
سرهنگ جواد جهانشیری رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی گفت: خانمی دانشجو با در دست داشتن مرجوعه قضایی شکایتی را مبنی انتشار تصاویر خصوصی اش در شبکه اجتماعی بی تاک ارائه کرد.
وی افزود: در بررسی اظهارات دختر جوان مشخص شد فردی ناشناس عکس های خصوصی اش را در شبکه اجتماعی بی تاک صفحه ای باز کرده و از طریق آن با وعده دادن به دیگران از آنها کلاهبرداری می کند.
جهانشیری تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا با یک سری تحقیقات فنی در فضای سایبر متهم را که مردی جوان است را در یکی از مناطق شهر مشهد شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر کردند.
وی ادامه داد: متهم که دانشجوی مهندسی عمران می باشد مدتی قبل عکس ها را از طریق یکی از دوستانش به دست آورده و به فرض اینکه این فرد دسترسی به شبکه اجتماعی ندارد برای کلاهبرداری از کاربران شبکه های اجتماعی به وعده روابط غیرمشروع کلاهبرداری کرده است.
جهانشیری با اشاره به معرفی متهم به دادسرا گفت: هرچند کاربران در فضای سایبر به گمان کتمان هویت و پنهان ماندن آن احساس می کنند اعمال آنها ناشناخته خواهد ماند اقدام به چنین جرائمی می کنند در حالی که بین فضای سایبر و فضای فیزیک تفاوتی در واقعی بودن آن نیست و همانگونه که در فضای طبیعی اشرافیت بر اعمال مجرمین وجود دارد در فضای سایبر نیز این اشرافیت وجود دارد وشناسایی و تحویل مجرمان به مراجع قضایی با همان سرعت ارتکاب جرم در حال پیگیری و اقدام خواهد بود.

* کشف 32 هزار لیتر سوخت قاچاق
فرمانده انتظامی مهرستان استان سیستان و بلوچستان از کشف 32 هزار لیتر سوخت قاچاق در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ علیرضا یوسفی گفت: ماموران انتظامی شهرستان در راستای مبارزه با قاچاق سوخت و جلوگیری از هدر رفت سرمایه های ملی، حین کنترل خودروهای عبوری و گشت زنی در محورهای مواصلاتی به دو دستگاه خودرو مشکوک شدند و دستور ایست دادند.
وی افزود: ماموران در بازرسی های انجام شده از یک دستگاه تانکر 25 هزار لیتر و از یک دستگاه تویوتا 7 هزار لیتر سوخت قاچاق ازنوع گازوئیل کشف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان مهرستان با اشاره به برخورد قاطع و محکم پلیس با قاچاقچیان کالا و سرمایه های ملی، اضافه کرد: استمرار اجرای طرح های مقابله با مخلان نظم و امنیت از اولویت های پلیس می باشد و از عموم شهروندان خواست هرگونه موارد مشکوک و امنیتی در این زمینه را از طریق تماس با 110 به پلیس اطلاع دهند.

** کشف لوازم آشپزخانه قاچاق
جانشین انتظامی غرب استان تهران از کشف لوازم آشپزخانه قاچاق به ارزش یک میلیارد و 73 میلیون ریال در شهرستان شهریار خبر داد.
سرهنگ افضل گلزاری گفت: برابر کسب اخباری مبنی بر دپوی کالای قاچاق در حوالی سعید آباد شهرستان شهریار، بلافاصله اقدامات پلیسی در دستور کار ماموران مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان قرار گرفت.
وی افزود: ماموران مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بهره گیری از اصل سرعت عمل و غافلگیری، محل دپو و انبار قاچاق را شناسایی کردند و مورد بازرسی قرار دادند.
این مقام انتظامی اضافه کرد: در بازرسی از محل مذکور، سه هزار و 578 عدد لوازم آشپزخانه قاچاق به ارزش یک میلیارد و 73 میلیون و 400 هزار ریال کشف شد.
جانشین فرمانده انتظامی غرب استان تهران تصریح کرد: با تشکیل پرونده، متهم جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

**سرقت 3 کیلو طلا که با قتل پایان یافت
-چهار سارقی که در دسیسه ای شوم با سرقت سه کیلو طلا، پیرمرد 70 ساله ای را به قتل رسانده بودند، با هوشیاری کارآگاهان آگاهی استان گیلان دستگیر شدند.
سردار محمدرضا میرحیدری فرمانده انتظامی استان گیلان گفت: در ساعت هفت صبح، 26 اردیبهشت ماه سال جاری در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی مبنی بر وقوع یک فقره قتل در خیابان تختی شهرستان رشت، کارآگاهان آگاهی جهت بررسی موضوع در محل وقوع قتل که منزل پیرمرد و پیر زنی بود، حاضر شدند.
فرمانده انتظامی استان افزود: کارآگاهان آگاهی با حضور در محل و تحقیقات از تنها شاهد ماجرا که پیر زنی 65 ساله بود، دریافتند که سارقان با پوشاندن صورت خود از راه پنجره وارد خانه شده و پس بستن دست و پای وی با چسب، اقدام به ضرب و شتم شوهرش برای گرفتن اعتراف در خصوص مخفیگاه طلاها و پولهای نقد کرده اند.
سردار میرحیدری با بیان اینکه پیرمرد 70 ساله پس از اعتراف محل طلاها، زیر ضربات مشت و لگد دو سارق به قتل می رسد، بیان داشت: سارقان پس از سرقت سه کیلو طلا و 30 میلیون ریال وجه نقد از محل متواری شده و همسر مقتول با سعی و تلاش فراوان موفق به بازکردن دست و پای خود شده و موضوع را به پلیس اطلاع می دهد.
وی ادامه داد :کارآگاهان آگاهی سرانجام موفق شدند شب گذشته دو تن از متهمان مرد را در بندرانزلی و یک زن و مرد را در شهرستان رشت شناسایی و دستگیر کنند.
این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه اموال مسروقه از مخفیگاه متهمان کشف شده، اظهار داشت: متهمان در بهمن ماه سال گذشته نیز به انگیزه سرقت وارد منزل مقتول شده و به علت عدم دسترسی به کلید گاو صندوق موفق به انجام سرقت نشده بودند.
فرمانده انتظامی استان گیلان با بیان اینکه متهمان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مقام قضائی معرفی شدند، از مردم خواست، از نگهداری اشیاء قیمتی و وجه نقد در منزل خودداری کرده و به افراد غریبه اعتماد نکرده و اسرار زندگی خود را با آنان در میان نگذارند.

** دو نفر در لرستان غرق شدند
دو نفر در شهرستان های پلدختر و خرم آباد ، به علت عدم آشنایی با فنون شنا، غرق و جان خود را از دست دادند.
درپی گزارشی به مرکز فوریت های 110 مبنی بر غرق شدگی جوانی 14 در رودخانه ' کشکان ' پلدختر ، بلافاصله تیم های انتظامی و امدادی این شهرستان در محل حادثه حاضر شدند.
این گزارش می افزاید ، با بررسی به عمل آمده مشخص شد ، جوانی 14 ساله که همراه دوستش برای تفریح کنار رودخانه کشکان رفته بود هنگام آب تنی به علت عدم آشنایی با فنون شنا غرق و فوت شده است.
در ادامه این گزارش آمده است ، خانمی 55 ساله که همراه خانواده به روستای چم سنگر بخش پاپی خرم آباد رفته بود در رودخانه اطراف این روستا غرق و جان خود را از داده است.
اجساد غرق شدگان از آب خارج و به پزشکی قانونی منتقل شدند.

**دستگیری قاتلان معلم ایرانشهری در عملیات بامدادی پلیس
با گذشت پنج روز از قتل معلم ایرانشهری و همسرش عاملان این جنایت بامداد امروز در یک عملیات پلیسی دستگیر شدند.
سرهنگ ' دوستعلی جلیلیان' فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در پی قتل یک خانم معلم و همسرش در ایرانشهر، بلافاصله تیم زبده ای از مأموران انتظامی این شهرستان تحقیقات خود را جهت شناسایی قاتلان مسلح آغاز کردند.
وی افزود:در تحقیقات اولیه توسط پلیس و بررسی انگیزه این افراد از این جنایت مشخص شد قاتلان حدود 10 سال پیش با طایفه این خانواده بر اثر وقوع قتل اختلاف داشته اند که این اقدام آنان نیز در همان راستا صورت گرفته است.
سرهنگ جلیلیان تصریح کرد: پس از گذشت پنج روز از این حادثه و پیگیری موضوع با همکاری دستگاه های اطلاعاتی و قضائی یکی از افراد دخیل در این قتل در استان کرمان شناسایی و دستگیر شد که متهم در اختیار پلیس ایرانشهر قرار گرفت.
این مقام انتظامی ادامه داد: با دستگیری متهم و تحقیقات انجام شده، محل اختفای سایر متهمان در یکی از روستاهای اطراف ایرانشهر شناسایی شد.
وی افزود: با هماهنگی مقام قضائی، مأموران انتظامی بامداد امروز موفق شدند در یک عملیات غافلگیرانه و ضربتی دو نفر از متهمان را دستگیر و نفر سوم را که قصد فرار داشت، با اقدامات خاص پلیسی دستگیر کنند؛ متهمان با تشکیل پرونده به مقام قضائی معرفی شدند.
فرمانده انتظامی ایرانشهر در پایان از همکاری خوب دستگاه های اطلاعاتی و قضائی با پلیس در دستگیری این افراد تقدیر کرد.
اجتمام(5)9105**1569
کد N1314676

وبگردی