آفتاب

حضور پر شور ایرانیان مقیم استانبول در لیالی قدر

حضور پر شور ایرانیان مقیم استانبول در لیالی قدر

آنکارا - ایرنا - همزمان با نوزدهمین شب ماه مبارک رمضان آئین ویژه احیای شب قدر همراه با عزاداری شهادت مولای متقیان امام علی (ع) با حضور کارکنان نهادهای ایرانی و جمعی از ایرانیان مقیم استانبول برگزار شد.

به گزارش ایرنا، این مراسم معنوی در محل سالن اجتماعات سرکنسولگری کشورمان در ترکیه با تلاوت آیات الهی توسط استاد محمدپور یکی از قاریان برتر کشورمان و قرائت دعای پر فیض جوشن کبیر و سر دادن ندای یک هزار نام الهی و درخواست استعانت و عفو از درگاه الهی آغاز شد.
سپس حجت الاسلام والمسلمین یوسفی سرپرست جامعه المصطفی ضمن اشاره به برخی روش ها و الگوهای تربیتی، فضایل معنوی و روحانی پیشوای شیعیان جهان حضرت علی بن ابیطالب (ع) به تبیین اهمیت و جایگاه لیالی قدر و رحمت واسعه الهی در این شب ها بر اساس روایات و آموزه های بزرگان دین پرداخت.
وی گفت: شب های لیالی قدر، با همه شب ها و روزهای خداوند متفاوت است، زیرا لیالی قدر در ماه ضیافت الهی یعنی ماه جهاد با شیطان و نفس واقع شده است.
یوسفی همچنین آمرزش گناهان را یکی از بزرگ ترین برکات لیالی قدر برشمرد.
سپس مداحان اهل بیت به قرائت اشعار و سینه زنی در وصف مولای الموحدین امام علی (ع) پرداختند.
در پایان، مراسم احیاء و قرآن سرگرفتن و قرائت ادعیه مخصوص به صورت جمعی اجرا گردید.
شرکت جوانان مسلمانان شیعه و سنی از چند کشور اسلامی در این مراسم روحانی فضای معنوی و برادری خاصی به اولین شب قدر داد.
علاوه بر برنامه ریزی برای برگزاری برنامه های شب های قدر در سالن اجتماعات سرکنسولگری، مسجد ایرانیان استانبول و دیگر مساجد تشییع استانبول نیز در این شب ها برنامه های باشکوه نماز جماعت، افطار عمومی و قرائت ادعیه و نیایش های جمعی شب های قدر با حضور علاقه مندان به قرآن و عترت را برگزار خواهند کرد.
خاورم/2011**7074**1144
کد N1314647

وبگردی