آفتاب

برگزاری آیین نخستین شب قدر در مالزی/ قاضی عسگر: امام علی (ع) شاکله یک نظام حکومتی را تدوین کرد

برگزاری آیین نخستین شب قدر در مالزی/ قاضی عسگر: امام علی (ع) شاکله یک نظام حکومتی را تدوین کرد

کوالالامپور - ایرنا - نماینده ولی فقیه در حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی در شب شهادت امام علی (ع) در جمع عزاداران آن حضرت در مالزی، گفت امیر المومنین علی (ع) شاکله یک نظام حکومتی را در عهده نامه مالک اشتر تدوین کرد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید علی قاضی عسگر، نماینده ولی فقیه در حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی جمعه شب در آیین نخستین شب قدر مصادف با ضربت خوردن مولای متقیان امام علی (ع) در جمع عزاداران امیر المومنین (ع) در کوالالامپور پایتخت مالزی به بررسی ویژگی ها و فضائل نخستین امام شیعیان پرداخت و گفت که امام علی (ع) یگانه دهر بود که ویژگی های ممتازی داشت و شبیه پیامبر اسلام (ص) بوده و تمام علوم را از ایشان آموخت.
وی در این آیین که در مرکز فرهنگی 'ام.سی.ای' پایتخت مالزی برگزار شد، گفت: امیر المومنین علی (ع) شاکله یک نظام حکومتی را در عهد نامه مالک اشتر در دورانی که جامعه در بربریت بود، تدوین کرد که اکنون در سازمان ملل به عنوان یک منشور حکومت ثبت شده است.
وی گفت: امام علی (ع) پایه گذاری حکومتی را انجام داد که بر خلاف حکومت های جهان، مردمی ترین آن بود. حکومتی که اگر اقلیم های هفت گانه را در اختیار نخستین امام شیعیان قرار می دادند تا پوست جویی را به ناحق از دهان مورچه ای بگیرد، این کار را نمی کرد.
نماینده ولی فقیه در حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی در ادامه با اشاره به وقایع مختلف جهان کنونی و ادعاهای مطرح شده در مورد آزادی، گفت: جهان کنونی حرفی برای گفتن ندارد و چه ناهنجاری هایی که در جهان اتفاق می افتد.
وی با اشاره به تلاش امام علی (ع) برای اجرای عدالت و دفاع از حق مظلوم، گفت که امیرالمومنین علی (ع) تاکید دارند هیچ ملتی به رستگاری و سعادت نخواهد رسید مگر اینکه حق مظلوم را از ظالم بگیرد.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه اسلام برنامه جامع و کاملی برای زندگی بشر ارائه کرده است، گفت که هر یک از قوانین و برنامه های اسلام دارای یک سلسله ویژگی است که مکمل یکدیگرند و برنامه را کامل می کنند تا زندگی بشر به خوبی اداره شود.
قاضی عسگر همچنین ویژگی های ماه مبارک رمضان را برشمرد و گفت که ویژگی های زیادی در عبادات این ماه نهفته است که به تنهایی می تواند بسیاری از معضلات و مشکلات جامعه را حل کند.
وی انس با خدا، انس با قرآن و انس با دعا را از فرصت هایی دانست که ماه رمضان برای انسان فراهم می کند و خواستار توجه بیشتر مردم به ویژه قشر جوان به قرآن، این کتاب آسمانی شد.
عزاداران امام علی (ع) همچنین در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان در مالزی با قرائت دعای جوشن کبیر، به شب زنده داری و راز و نیاز با خدای خود پرداختند.
در آیین نخستین شب قدر در مرکز فرهنگی 'ام.سی.ای' کوالالامپور که با همکاری رایزنی فرهنگی کشورمان در پایتخت مالزی برگزار شد، 'صمدی' مداح اعزامی از ایران نیز به مرثیه سرایی و نوحه خوانی پرداخت.
مراسم احیا شب نوزدهم رمضان در هیات های دیگر شیعیان و ایرانیان در شهرهای مختلف مالزی برگزار شد.
آساق**1611
کد N1313849

وبگردی