آفتاب

تنها فیلم روسی سینماهای ژاپن در ۱۰ سال

تنها فیلم روسی سینماهای ژاپن در ۱۰ سال

«خدمه پرواز» که پرفروش‌ترین فیلم سینمای روسیه در سال ۲۰۱۶ است، به‌عنوان نخستین فیلم روسی در بیش از یک دهه اخیر در سینماهای ژاپن روی پرده می‌رود.

به گزارش همشهري، اين فيلم گونه فاجعه به كارگرداني نيكولاي لبدف ساخته شده و در واقع بازسازي فيلمي است به همين نام محصول 1979به كارگرداني الكساندر ميتا. نسخه اصلي خدمه پرواز يكي از موفق‌ترين فيلم‌هاي دوران اتحاد جماهير شوروي بود و حالا پس از حدود 4دهه، موفقيت تجاري آن بار‌ديگر تكرار مي‌شود. آخرين فيلم پرهزينه روسي كه در سينماهاي ژاپن به نمايش عمومي درآمد، «نگهبان شب» تيمور بكمامبتوف بود كه سال 2006حدود 500هزار دلار فروخت.

قرار است خدمه پرواز در فصل پاييز مهمان سالن‌هاي تاريك در ژاپن شود اما هنوز زمان و تعداد دقيق سينماها مشخص نشده است. اين فيلم از ‌ماه آوريل در روسيه روي پرده رفته و با 23ميليون دلار پرفروش‌ترين فيلم داخلي و سومين فيلم پرفروش سال پس از انيميشن «زوتوپيا» و فيلم ابرقهرمانانه «ددپول» هر دومحصول آمريكاست.

موفقيت خيره‌كننده خدمه پرواز در اكران داخلي باعث شد بسياري از بازارهاي سينمايي جهان ازجمله خاورميانه، فيليپين، مالزي، تايوان، كامبوج، تركيه، شيلي، پرو، بوليوي و... حق پخش آن را بخرند. ضمن اينكه مذاكره براي اكران فيلم در بريتانيا و ديگر كشورهاي انگليسي‌زبان همچنان ادامه دارد. خدمه پرواز كه با بودجه 10ميليون دلار ساخته شده، داستان يك خلبان نظامي است كه به‌دليل سرپيچي از فرمان، اخراج مي‌شود. او در مقام كمك‌خلبان يك خط هوايي داخلي، يك پيام عجيب مي‌شنود و بايد براي نجات دادن جان مردم از فاجعه انفجار آتشفشان، راهي ماموريتي پرخطر شود.

کد N1313478

وبگردی