آفتاب

امام جمعه رشت: شهید بهشتی، قافله سالار روشنفکران انقلاب بود

امام جمعه رشت: شهید بهشتی، قافله سالار روشنفکران انقلاب بود

رشت - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت با اشاره به در پیش بودن هفتم تیرماه سالروز شهادت مظلومانه دکتر بهشتی و 72 تن از یاران باوفایش گفت: این شهید والامقام، قافله سالار روشنفکران و آگاهان انقلاب اسلامی بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله زین العابدین قربانی در خطبه های این هفته نماز جمعه رشت افزود: منافقان کوردل در سال 1360 ، آیت الله شهید بهشتی و 72 تن از یاران باوفایش و از اسوه های انقلاب را به شهادت رساندند که سالروز شهادت او به عنوان روز قوه قضاییه نام گرفته است.
آیت الله قربانی با بیان این که قضات سر سفره مرحوم شهید آیت الله بهشتی نشسته اند، تصریح کرد: قضات بایستی در رسیدگی به پرونده ها خیلی مواظبت و دقت داشته باشند و مبادا بعضی از زیرمجموعه ها از این جایگاه، سوء استفاده کنند.
وی با اشاره به جایگاه مهم و ارزشمند قوه قضاییه در کشور خاطر نشان کرد: قضات جای پیامبران و امامان نشسته اند، بنابراین بایستی به خوبی رسالت خویش را ایفا کنند.
امام جمعه رشت در ادامه با اشاره به در پیش بودن ششم تیرماه سالروز ترور مقام معظم رهبری اظهار کرد: منافقان با بمب گذاشتن در مسجد ابوذر ، آیت الله خامنه ای را به شدت مجروح کردند اما این گوهر گرانمایه، برای ما حفظ شد تا بتواند هدایت کشتی انقلاب پس از امام خمینی (ره) را برعهده بگیرد.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اقدام دولت بحرین در لغو تابعیت آیت الله عیسی قاسم، این اقدام را تقبیح و اضافه کرد: همانگونه که برخی مسئولان عالی کشور گفته اند، آل خلیفه بداند اگر این کار را بخواهند عملی کنند، جنگ مسلحانه در بحرین شروع می شود آن وقت بساط حکومت آنها از بحرین برچیده خواهد شد.
آیت الله قربانی همچنین بر ضرورت بهره گیری از فیوضات معنوی شب های قدر تاکید و بیان کرد: نباید از شب های بافضیلت قدر غافل شویم و بایستی از این شب ها، نهایت بهره معنوی را ببریم.
7286/2007/ 6042
کد N1313245

وبگردی