آفتاب

سقوط آزاد ارزش پوند انگلیس و به هم ریختن بازارهای بورس به دنبال پیروزی حامیان برگزیت

سقوط آزاد ارزش پوند انگلیس و به هم ریختن بازارهای بورس به دنبال پیروزی حامیان برگزیت

لندن - ایرنا - رای شوک آور مردم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا در همه پرسی تاریخی روز پنجشنبه گذشته، باعث سقوط آزاد ارزش پوند و به هم ریختن بازارهای سهام در روز جمعه شد.

به گزارش ایرنا، پوند انگلیس روز جمعه در بازار مبادلات ارزی، در برابر دلار آمریکا با 10.52 درصد کاهش، در مقابل 1.3305 دلار و همچنین با 7.65 درصد کاهش در مقابل یورو، در مقابل 1.209 یورو معامله شد.
این برای اولین بار از سال 1985میلادی است که نرخ برابری پوند در برابر دلار تا این حد سقوط می کند.
اواسط روز پنجشنبه گذشته به دلیل احتمال پیروزی حامیان حضور انگلیس در اتحادیه اروپا، نرخ برابری پوند در برابر دلار به شدت افزایش یافته بود.
به گفته تحلیل گران انتظار می رود که ارزش شاخص سهام بورس فوتسی 100 لندن که در آن در هرروز کاری سهام 100 شرکت مهم و بزرگ انگلیس ازنظر ارزش بازاری سهام ثبت‌شده در بورس، ارزش‌گذاری و خریدوفروش می‌شود، در شروع معاملات در روز جمعه با کاهش هفت درصدی مواجه شود.
براساس گزارش های منتشر شده، رای مردم انگلیس به برگزیت سبب شد که بازار سهام در ژاپن کار خود را در روز جمعه با سقوط چشمگیر آغاز کند.
گزارش ها حاکی از سقوط هشت درصدی ارزش سهام نیکی و متوقف شدن موقت معاملات در بازار سهام ژاپن است .
علاوه بر کامرون نخست‌وزیر و جورج آزبورن وزیر دارایی انگلیس، تاکنون شمار زیادی از مدیران شرکت‌های بزرگ انگلیسی و اقتصاددانان ضمن اشاره به آثار منفی برگزیت هشدار داده‌ بودند که خروج این کشور از اتحادیه اروپا، اقتصاد انگلیس را با خطرات مختلف ازجمله رکود، سقوط پوند روبرو می‌کند.
اروپام**4**1552
کد N1312739

وبگردی