آفتاب

کشف محموله تاریخی و سکه های طلا و نقره دوران ساسانی

کشف محموله تاریخی و سکه های طلا و نقره دوران ساسانی

همشهری آنلاین: فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری کشور از کشف و ضبط تعدادی سکه و اشیاء مربوط به ادوار مختلف تاریخی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی یگان حفاظت از میراث فرهنگی، سردار سرتیپ دوم پاسدار امیر رحمت الهی با بیان این مطلب گفت : برابر اعلام فرمانده یگان حفاظت استان زنجان، در پی کسب اخباری از سوی دوستداران میراث فرهنگی مبنی بر خرید و فروش اشیاء تاریخی فرهنگی ، با توجه به اهمیت موضوع ، بلافاصله موضوع در دستور کار یگان حفاظت استان قرار گرفت.

وی افزود: پس از تشکیل تیم ویژه بررسی و تحقیق و به محض تایید و احراز صحت خبر با هماهنگی مقام قضایی استان و همکاری عوامل انتظامی ، اکیپی زبده از نیروهای یگان به سرپرستی فرمانده یگان حفاظت به محل اعزام شدند که در عملیاتی مستقل ضمن دستگیری متهم ، تعدادی سکه و اشیاء تاریخی از این محل کشف و ضبط شد.

فرمانده یگان حفاظت تصریح کرد: در این عملیات ، ضمن دستگیری یک نفر از قاچاقچیان اشیاء عتیقه ، تعداد ۲۷۳ قطعه سکه سیمین - مقدار تقریبی ۲۲۵ گرم سکه شکسته - تعداد ۳ عدد سکه از جنس طلا - یک عدد نشان طلا با نقش اژدها - ظرف نقره ای با روکش طلا - ۲ عدد سنجاق سر از جنس نقره کشف و ضبط شد.

وی اضافه کرد: برابر نظر کارشناسان میراث فرهنگی کلیه اشیاء مکشوفه اصل و متعلق به دوره های تاریخی ساسانی و اسلامی است.

فرمانده یگان حفاظت گفت: در این رابطه فرد دستگیر شده به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی استان تحویل شد و پیگیری موضوع در دستور کار یگان حفاظت استان قرارگرفت.

کد N1312651

وبگردی