آفتاب
با پایان زمان اخذ رأی و شمارش آرا در 382 حوزه انتخابیه،

شواهد حاکی از پیروزی حامیان عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا در همه پرسی است

شواهد حاکی از پیروزی حامیان عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا در همه پرسی است

لندن - ایرنا - سرنوشت انگلیس در اتحادیه اروپا با پایان زمان رأی‌گیری همه‌پرسی برگزیت در شعبه های اخذ رای در سراسر این کشور در شامگاه پنجشنبه، تا ساعاتی دیگر روشن می‌شود هر چند شواهد حاکی از پیروزی حامیان ادامه حضور انگلیس در اتحادیه اروپا در این همه پرسی است.

به گزارش ایرنا، شعبه‌های اخذ رأی در سراسر بریتانیا( انگلیس ، ولز، اسکاتلند و ایرلندشمالی) کار رأی‌گیری در همه‌پرسی عضویت در اتحادیه اروپا را در ساعت 7 بامداد به‌وقت محلی در هوایی بارانی شروع و تا ساعت 22 امشب، پایان دادند.
طبق آمار منتشر شده، بیش از 46 میلیون نفر برای شرکت در همه‌پرسی عضویت در اتحادیه اروپا ثبت‌نام کرده‌ بودند که در نوع خود، یک رکورد محسوب می‌شود.
انتظار می رود که مشارکت در این همه پرسی بسیار بالا باشد هرچند برخی از منابع انگلیسی روز پنجشنبه گفتند که بدلیل بارش سنگین باران و جاری شدن سیل و برهم خوردن وضعیت حمل و نقل عمومی در برخی از نقاط انگلیس از جمله در مناطق جنوبی و شرق لندن، برخی از مردم موفق به دادن رای نشده اند.
انتظار می‌رود که نتیجه کلی همه‌پرسی روز پنجشنبه 23 ژوئن (سوم تیرماه)، تا سحرگاه جمعه 24ژوئن، مشخص شود مگر این‌که فاصله آراء بسیار کم باشد.
براساس رویه، شمارش آرا بلافاصله پس از بسته شدن صندوق‌های اخذ رأی (ساعت 10شب به‌وقت گرینویچ) در 382 حوزه انتخابیه در سراسر بریتانیا آغاز می‌شود
اینکه در چه لحظه‌ای پیروزی یک‌طرف محرز شود، بستگی به نزدیکی آراء دارد و قاعدتاً تا حدود 4صبح روز جمعه بایستی تصویر نسبتا روشنی از نتایج به دست آید. نتیجه نهایی نیز در شهرداری منچستر اعلام می‌شود.
در حال حاضر تمامی نگاه جهانیان خصوصاً کشورهای اروپایی به نتایج این‌همه پرسی که جدیدترین فصل در مناسبات پرحادثه، و پرفراز نشیب انگلیس با اتحادیه اروپا بشمار می‌رود، دوخته ‌شده است.
در این میان بازارهای جهانی نگران در نتایج این‌همه پرسی که در صورت پیروزی هواداران برگزیت سبب تکانه‌های شدیدی در بازارهای بهابازار جهان شود، هستند.
براساس نتایج آخرین نظرسنجی‌ها منتشر شده در چهارشنبه شب گذشته رقابت حامیان و مخالفان برگزیت شانه‌به‌شانه بوده و نتیجه این‌همه پرسی به میزان زیادی بستگی به آرای خاکستری که در حدود 10 درصد برآورد شده است، خواهد داشت.
هر چند نتایج نظرسنجی های موسسه 'پوپولس' و 'یوگو ' که روز پنجشنبه صورت گرفته، به ترتیب حکایت از حمایت 55 و 52 درصدی رای دهندگان از ادامه حضور انگلیس در اتحادیه اروپا است .
براساس نظرسنجی موسسه پوپولیس و یوگو میزان حمایت مردم انگلیس از برگزیت به ترتیب 45 و 48 درصد بوده است.
شخصیت های سیاسی حامی ادامه حضور انگلیس در اتحادیه اروپا از جمله جرمی کوربین رهبر حزب کارگر روز پنجشنبه گفتند که از پیروزی شان در این همه پرسی اطمینان دارند.
اروپام**4**1552
کد N1312628

وبگردی