آفتاب

استفاده سنگاپور از واحد پول یوان چین به عنوان ذخیره سرمایه گذاری خارجی

استفاده سنگاپور از واحد پول یوان چین به عنوان ذخیره سرمایه گذاری خارجی

تهران - ایرنا - خبرگزاری فرانسه روز چهارشنبه از سنگاپور گزارش داد که بانک مرکزی این کشور از امروز از واحد پول یوان چین در ذخیره ارزی سرمایه گذاری های خارجی خود بهره می برد.

این بانک امروز اعلام کرد از آنجایی که یوان بطور فزاینده ای در معاملات بین المللی مقبولیت می یابد، تصمیم گرفته است برای ایجاد سهولت بیشتر در معاملات مالی و تجاری کشور، این واحد ارزی را در نهاد مالی سنگاپور (ام ای اس) به جریان اندازد تا به عنوان بخشی از ذخیره ارزی آن قرار گیرد.
اگرچه این نهاد ملی از سال 2012 تلاش های زیادی را برای این مهم صورت داد، اما طبق قانون جدید از این پس بسیاری از سرمایه گذاری های بین المللی کشور به این واحد ارزی انجام خواهد شد تا ضمن دریافت تضمین های اعتباری ازچین، به نهادهای مالی آن کشور نیز دسترسی بیشتر و بهتری داشته باشد.
به گزارش ایرنا، دولت های سنگاپوروچین در 29 آبان 1394 توافق کرده بودند که پیمان پولی دوجانبه امضاء شده بین دو کشور را تمدید کرده و در عین حال همکارهای خود را در حوزه های بازارهای مالی توسعه دهند.
بانک مرکزی سنگاپور اعلام کرده بود که این پیمان پولی با تامین به موقع نقدینگی برای شرکت کنندگان در بازار، به افزایش اعتماد به بازار کمک می کند؛ بنابراین، بازار یوآن در سنگاپور همچنان روبه رشد است.
براساس این گزارش، چنین توافقی مراکز مالی را منتفع خواهد ساخت و در عین حال، فرآیند تدریجی بین المللی شدن یوآن را نیز حمایت خواهد کرد.
به گزارش نهاد ملی سنگاپور، ذخیره ارزی این کشور در پایان سال 2015 (11 دیماه 1394) تا 248 میلیارد دلار نیز رسیده بود.
آساق**1378**1590
کد N1311164

وبگردی