آفتاب

می‌خواهیم مردم مسلمان ترکیه را از رفتارهای مغرضانه ریاض مطلع سازیم

می‌خواهیم مردم مسلمان ترکیه را از رفتارهای مغرضانه ریاض مطلع سازیم

معاون بین‌الملل بعثه مقام معظم رهبری با رئیس سازمان دیانت ترکیه دیدار و ضمن ارائه پیام رئیس بعثه مقام معظم رهبری، جزئیات کارشکنی‌های عربستان در ممانعت از اعزام حجاج ایرانی را به مناسک حج تمتع تشریح کرد.

به گزارش ایلنا، این دومین دیدار معاون بین‌الملل بعثه مقام معظم رهبری با گورمز، رئیس سازمان دیانت ترکیه در سه ماه اخیر در خصوص همکاری‌های دوجانبه و موضوع تنویر اذهان عمومی ترکیه از کارشکنی‌های عربستان در جلوگیری از اعزام حجاج ایرانی به مناسک حج است.

محمدرضا باقری، معاون بین‌الملل بعثه مقام معظم رهبری پیش از این دیدار گفت: به ترکیه آمده‌ام تا پیام کتبی قاضی عسگر، رئیس بعثه مقام معظم رهبری را ارائه و «محمد گورمز» ریاست اداره دیانت ترکیه را در جریان آنچه بین ایران و عربستان اتفاق افتاده قرار دهم و همین طور افکار عمومی و مردم مسلمان ترکیه را از رفتارهای مغرضانه ریاض مطلع سازم.

وی تاکید کرد: مسئولان بعثه حج مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت جمهوری اسلامی ایران در ماه‌های گذشته پیگیری‌های فشرده برای اعزام حجاج ایرانی به منظور حضور زائران ایرانی در فریضه حج تمتع را از طریق مقامات سعودی و وزیر حج عربستان دنبال کرده‌اند که پس از پنج ماه تاخیر و کارشکنی سعودی‌ها نتیجه حاصل نشد.

معاون بین‌الملل بعثه مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: مسئولیت‌ناپذیری، کارشکنی، پاسخگو نبودن و رفتار و عملکرد غیرسازنده مقامات سعودی در جهت مانع‌تراشی و جلوگیری از عزیمت حجاج ایرانی به حج تمتع واجب، «سد عن سبیل‌الله» است و این عملکرد موجب خرسندی دشمنان اسلام شده است.

کد N1311126

وبگردی