آفتاب

استاندار: 110 واحد تولیدی استان سمنان برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شدند

استاندار: 110 واحد تولیدی استان سمنان برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شدند

سمنان-ایرنا- استاندار سمنان گفت: بیش از 800 واحد صنعتی و تولیدی استان سمنان در سامانه «بهین یاب» وزارت صنعت، معدن و تجارت ثبت نام کرده اند که پس از بررسی شرایط واحدها، تعداد 110 واحد تولیدی برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شدند.

به گزارش ایرنا، محمدرضا خباز روز چهارشنبه در نشست با معاون طرح و برنامه وزرات صنعت ،معدن و تجارت، در دفتر استانداری سمنان افزود: همدلی بسیار مناسبی در بین مدیران ارشد استان برای افزایش رونق اقتصادی بخش تولید و صنعت وجود دارد.
وی افزود: امیدواریم در راستای اقتصاد مقاومتی تا پایان سال بخشی از مشکلات اقتصادی واحدهای تولیدی و صنعتی برطرف شود.
خباز اظهار داشت: با هدف تحقق 12 سیاست کلی اقتصاد مقاومتی، هر هفته مهم ترین مشکلات بخش تولید و صنعت، به من گزارش می شود و اطمینان دارم با تلاش های صورت گرفته، تا پایان سال رونق اقتصادی در استان سمنان افزایش می یابد.
استاندار سمنان گفت: انعقاد تفاهم نامه تولیدی به ارزش 10 هزار میلیارد ریال در هفته گذشته، نوید بخش افزایش اشتغال است که با بهره برداری این طرح، استان سمنان به یکی از قطب های اقتصادی کشور تبدیل می شود.
خباز ادامه داد: واحد های تولیدی نیاز اساسی به تسهیلات بانک ها دارند که با پیگیری های صورت گرفته، برای فعال سازی واحدهای نیمه فعال و غیرفعال در سال 95، تسهیلات مناسبی در نظر گرفته شده است.
استاندار سمنان اضافه کرد: تکمیل واحدهایی که عملیات عمرانی آنها بیش از 60 درصد پیشرفت دارد، هدفگذاری مناسبی است و امیدواریم با این برنامه، واحدهای نیمه تمام استان سمنان تا پایان سال تکمیل شود.
معاون طرح و برنامه وزرات صنعت، معدن و تجارت نیز در این نشست گفت: 150 طرح تولیدی و صنعتی ملی با ارائه تسهیلات 160 هزار میلیارد ریال بانک ها در سال 95 در کشور تکمیل می شود.
حسین ابوئی مهریزی اظهار داشت: تکمیل زنجیره متوازن صنایع فولاد، افزایش تراز تجاری کشور به مبلغ 10 میلیارد دلار، مدیریت هدفمند واردات و راه اندازی 36 طرح بزرگ ملی با 400 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری با اشتغالزایی برای 13 هزار جویای کار، از جمله طرح های ملی اقتصاد مقاومتی در کشور است.
وی اضافه کرد: تکمیل 90 هزار طرح نیمه تمام بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی از دیگر برنامه های وزارت صنعت، معدن و تجارت تعیین شده که در استان سمنان نیز هفت واحد تولیدی از این طرح ها شناسایی شده است.
حسین ابوئی مهریزی در سفر به سمنان، از سه طرح صنعتی بازدید کرد.
در استان سمنان بیش از هزار و 800 واحد تولیدی وجود دارد که از این تعداد 620 واحد غیر فعال هستند.
7339/6103
کد N1310886

وبگردی