آفتاب
مدیرعامل شرکت واگن پارس

طرح مساله توقیف اموال واگن پارس جوسازی علیه این صنعت است

طرح مساله توقیف اموال واگن پارس جوسازی علیه این صنعت است

اراک - ایرنا - مدیرعامل شرکت واگن پارس اراک مساله توقیف اموال را جوسازی علیه این صنعت عنوان کرد و گفت: رسانه هایی که اقدام به انعکاس این خبر کردند، از تمامی واقعیت مراودات شاکی با واگن پارس آگاهی نداشتند.

محمدرضا مختاری روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: شرکت تهران پویای دانا شش قرارداد مختلف با شرکت واگن پارس اراک داشته که هر یک از این قراردادها را به شکواییه ای علیه این واحد صنعتی تبدیل کرده است.
وی ادامه داد: اصل قراردادی که به موجب آن از شرکت واگن پارس شکایت شده حدود یک میلیارد و 100 میلیون ریال است که بر اساس حکم تاخیر تادیه این رقم به چهار میلیارد و 700 میلیون ریال افزایش یافته است.
مدیرعامل شرکت واگن پارس اراک بیان کرد: ارزش ریالی اموالی که قاضی، حکم مصادره آنها را به موجب بدهکاری چهار میلیارد و 700 میلیون ریالی صادر کرده، بیش از هشت میلیارد ریال برآورد می شود که این مهم شرکت واگن پارس را با مشکل مواجه می کند.
وی اضافه کرد: شاکی پرونده به طور کامل از شرایط شرکت واگن پارس اراک اطلاع دارد و اموالی را که برای دریافت حقوق خود به دادگاه معرفی کرده، همگی از مواد اولیه اصلی و وارداتی این شرکت است و در صورت مصادره آن اموال، بیش از نیمی از فعالیت های واگن پارس برای حدود شش ماه به تعطیلی کشیده می شود.
مختاری اضافه کرد: فهرست اموالی که از سوی شاکی به دادگاه ارائه شده با حکم قضایی به شخص سومی فروخته شده است و مدیران واگن پارس در صدد رایزنی و جلب رضایت شخص مذکور برای دریافت چهار میلیارد و 700 میلیون ریال مطالبات وی بودند که ناگاه مدیر شرکت تهران پویای دانا با ماشین آلات سنگین و جرثقیل وارد محوطه بیرونی شرکت شد.
وی اضافه کرد: این درحالی است که طلب وی در حساب دادگستری است و می تواند در اسرع وقت نسبت به برداشت مطالبات خود اقدام کند و به نظر می رسد که این اقدامات با برنامه ریزی های از پیش تعیین شده و در راستای تخریب نام و آوازه شرکت واگن پارس رخ داده است و این اتفاقات در اسرع وقت به مقامات ارشد کشور گزارش می شود.
مدیرعامل شرکت واگن پارس اراک بیان کرد: انعکاس خبر توقیف اموال شرکت واگن پارس عواقب بسیار نامناسبی برای این شرکت داشت چرا که در همان روز تعدادی از مشتریان که بر اساس قرادادهایی مواد اولیه محصولات خود را به شرکت ارائه کرده بودند، با مدیران واگن پارس تماس گرفتند و اظهار نگرانی کردند.
وی ادامه داد: واگن پارس اراک در شرایطی قرار دارد که بیش از گذشته نیازمند حمایت و پشتیبانی مسئولان دستگاه های اجرایی و اصحاب رسانه است بنابراین چنانچه خبرنگاران درصدد تهیه گزارشی از عملکرد و وضعیت شرکت واگن پارس اراک هستند در تماس با مجموعه مدیریت و روابط عمومی می توانند واقعیت ها را منعکس کنند.
مختاری افزود: در سال جاری سه قرارداد به ارزش 300 میلیارد ریال با شرکت های داخلی امضاء شده و مقدمات انعقاد شش قرار داد دیگر نیز فراهم شده است که این مهم نوید روزهای خوشی برای شرکت واگن پارس می دهد.
وی تاکید کرد: کمتر از 20 درصد ظرفیت تولید شرکت واگن پارس در سال گذشته فعال بود اما هم اکنون بیش از 30 درصد ظرفیت شرکت واگن پارس به کار گرفته شده است.
مدیرعامل شرکت واگن پارس اراک اظهار کرد: مشکلات و نواقص روند تولید در واگن پارس اراک به صورت کارشناسی و تخصصی فهرست بندی شده و این واحد با رویکردی جدید در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی آماده است تا در عرصه تولید و تعمیرات اساسی خودروهای ریلی نقش آفرینی کند.
وی ادامه داد: معضلاتی که به دلیل شرایط اقتصادی سال های قبل بر شرکت واگن پارس سایه انداخته به هیچ عنوان در شان سابقه 30 ساله این شرکت نیست و در برنامه ای هدفمند احیاء ظرفیت ها و پویایی در تولید در خطوط آن دیده شده است.
مختاری اظهار کرد: بزرگترین مشکل شرکت واگن پارس اراک کمبود نقدینگی در شرکت های بهره بردار و مشتریان داخلی بود که در گذشته دولت با پرداخت تسهیلات کم بهره از این شرکت ها حمایت می کرد اما این تسهیلات در حال حاضر به شرکت های بهره بردار ارائه نمی شود.
وی گفت: تقویت بازار هدف محصولات ریلی در داخل و خارج کشور از مهمترین محورهای برنامه کاری این واحد تولیدی است.
مدیرعامل شرکت واگن پارس اراک اضافه کرد: تقویت و فعال سازی خوشه های ریلی استان، به کارگیری نیروهای با تجربه در جایگاه تخصصی و تلاش برای راهیابی به بازارهای جهانی از مهمترین برنامه های جدید شرکت واگن پارس اراک است.
چندی پیش خبری مبنی بر توقیف اموال واگن پارس در برخی سایتها و فضای مجازی منتشر شد.
شرکت واگن پارس اراک یکی از واحدهای مادر تخصصی در حوزه ساخت و تعمیرات اساسی خودروهای ریلی در خاورمیانه است که در سال 1354 تاسیس شد.
این شرکت در سال 1364 با سرمایه گذاری سازمان نوسازی صنایع ایران به یکی از زیر مجموعه های این سازمان پیوست.
واگن های مسافری، باری، ترنست، مترو و لوکوموتیو از جمله محصولاتی است که در شرکت واگن پارس اراک تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی می شود.
3017/6013/6012
کد N1310631

وبگردی