آفتاب

پیام تسلیت وزیر و معاون پژوهشی وزارت علوم به مناسبت درگذشت دکترعلیمرادی

پیام تسلیت وزیر و معاون پژوهشی وزارت علوم به مناسبت درگذشت دکترعلیمرادی

تهران- ایرنا- دکترمحمد فرهادی وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری و دکتر وحید احمدی معاون پژوهشی این وزارتخانه در پیام های جداگانه ای درگذشت دکترسروش علیمرادی استاد فرهیخته و مدیرنوآوری و تجاری سازی فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان را تسلیت گفتند.

به گزارش روزچهارشنبه گروه علمی ایرنا ازوزارت علوم، تحقیقات و فناوری، محمد فرهادی در پیامی درگذشت دکتر سروش علیمرادی دانشیار دانشگاه صنعتی اصفهان و دبیرهفت دوره متوالی جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی را تسلیت گفت.
در پیام وزیرعلوم آمده است: آن مرحوم عمر با برکت خویش را با همت وصف ناشدنی صرف پیشبرد علم، فناوری و نوآوری کرد، به گونه ای که تلاش های مستمر و بی شائبه آن فقید سعید در راستای ارتقای جایگاه فناوری و نوآوری کشور و نیز ایجاد اشتغال موثر و پایدار به ویژه برای نسل جوان دانشگاهی ستودنی و قابل تقدیر است.
دکتراحمدی نیز در پیام خود آورده است، مرحوم دکتر علیمرادی عمر با عزت خود را وقف اعتلای جایگاه ایران در حوزه های علم و فناوری و نیز توسعه کسب و کار دانش بنیان کرد و در این راه از هیچ تلاشی دریغ نکردند. پذیرش مسئولیت سنگین هفت دوره دبیری جشنواره شیخ بهایی و جشنواره کسب و کار دانشجویی خود گواه این موضوع است.
دکترسروش علیمرادی دانشیار دانشگاه صنعتی اصفهان و دبیرعلمی جشنواره منطقه ای اختراعات کوهرنگ بنیاد نخبگان استان اصفهان شامگاه 25 خرداد پس از دو سال تحمل بیماری صعب العلاج دار فانی را وداع گفت.
زنده یاد علیمرادی استادیار دانشگاه صنعتی اصفهان، دوره کارشناسی خود را در سال 1365 و دوره کارشناسی ارشد آمار را در سال 38 از دانشگاه شیراز دریافت کرد و برای ادامه تحصیل به کانادا عزیمت کرد و در رشته آمار در دانشگاه کارلتون ادامه تحصیل داد.
وی از سال 1376 تا 1380 به مدت چهارسال مدیرکل امور آموزشی دانشگاه صنعتی و از سال 1380 تا 1383 رییس مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان بود.
علیمرادی همچنین از سال 1387 به مدت 6 دوره در سمت دبیر جشنواره طرح کسب و کار دانشجویان دانشگاه های استان اصفهان مشغول به فعالیت بوده و در سال 90 نیز مسؤولیت دبیر علمی جشنواره منطقه ای اختراعات کوهرنگ بنیاد نخبگان استان اصفهان را پذیرفت.
آن مرحوم از سال 86 به مدت هفت دوره دبیر جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی بوده و از همین سال تاکنون نیز به ریاست مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی اصفهان و مشاور بنیاد نخبگان استان اصفهان در امر تجاری سازی اختراعات از سال 90 را برعهده داشته است.
1836**1440
کد N1310464

وبگردی