آفتاب

نمایش شهر خاکستری در موزه هنرهای معاصر

نمایش شهر خاکستری در موزه هنرهای معاصر

آثار انیمیشن‌های فرشید مثقالی در هفته فیلم‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در موزه هنرهای معاصر تهران به‌نمایش درمی‌آید.

به گزارش ایلنا، در چهارمین روز از نمایش منتخبی از فیلم‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، روز پنج شنبه، سوم تیرماه، ساعت ۱۷ انیمیشن‌های «یک قطره خون، یک قطره نفت» (۱۳۵۹)، چهارگانه آموزشی «چرا و چطور: میخ و پیچ، کبریت، لیوان و قلم» (۱۳۶۴)، «شهر خاکستری» (۱۳۵۱)، «آقای هیولا» (۱۳۴۹)، «دوباره نگاه کن» (۱۳۵۳)، «کرم خیلی خیلی خوب» (۱۳۵۲) و «پسر و ساز و پرنده» (۱۳۵۰) از فرشید مثقالی در سالن سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران به‌نمایش درمی‌آید.

فرشید مثقالی، نقاش، گرافیست و انیماتور، متولد ۱۳ تیر ۱۳۲۲ در اصفهان است. وی پس از گذراندن دوره متوسطه به تهران نقل مکان کرد و در رشته نقاشی دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران مشغول به تحصیل شد. او همزمان با تحصیل، فعالیت‌های حرفه‌ای خود را در زمینه‌ی تصویرسازی برای مجلات آغاز کرد و طی سال‌های بعد، آثار مطرحی را مانند «کره اسب سیاه» و «خروس زری، پیرهن پری» به‌نمایش گذاشت. سپس به عضویت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان درآمد و به تصویرسازی آثاری مانند «عمو نوروز»، «ماهی سیاه کوچولو»، «جمشیدشاه»، «پسرک چشم آبی»، «آرش کمانگیر» و «افسانه آفرینش در ایران» پرداخت. آثاری که در نمایشگاه بین‌المللی کتاب کودک «بولونیا» و دوسالانه تصویرگری «براتیسلاوا» در چکسلواکی درخشید و در سال ۱۹۷۴ مهمترین افتخارش را به‌عنوان اولین و تنها ایرانی دارنده جایزه «هانس کریستین اندرسون» به ارمغان آورد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای استفاده از برنامه‌های نمایش فیلم‌های کانون به‌صورت رایگان، تا روز ۱۰ تیرماه ساعت ۱۷ (به‌جز جمعه چهارم و دوشنبه هفتم تیرماه) به موزه هنرهای معاصر تهران واقع در خیابان کارگر شمالی مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۸۸۹۵۱۹۶۵ تماس بگیرند.

کد N1309195

وبگردی