آفتاب

دادستان بوشهر:یک دهم مطالبات مال باختگان پرونده مضاربه صوری پرداخت می شود

دادستان بوشهر:یک دهم مطالبات مال باختگان پرونده مضاربه صوری پرداخت می شود

بوشهر- ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب بوشهر گفت: همزمان با آغاز هفته قوه قضائیه یک دهم مطالبات مردم مربوط به پرونده مضاربه صوری در این استان آغاز می شود.

به گزارش ایرنا، علی حسن پور روزسه شنبه به مناسبت هفته قوه قضائیه در جمع خبرنگاران افزود: تاکنون 95 درصد از مال‌ باختگان یک‌ ششم اصل وجوه خود را دریافت کرده اند.
وی اضافه کرد: همچنین 500 نفر از مال ‌باختگانی که سود گرفته بودند، مبلغ سود واقعی که دریافت کرده اند را به دستگاه قضا اعلام نکرده و 200 نفر هم بیش از طلب واقعی خود اعلام کرده بودند.
حسن پور با اشاره به اینکه وجوهی که از متهم اصلی کشف‌ شده در مقایسه با آمار مال‌ باختگان بسیار ناچیز است اظهارکرد: متهم اصلی پرونده صورت ‌حساب واقعی نداشت و همین امر سبب شد کار تطبیق طلب واقعی بسیار دشوار شود.
وی افزود: با توجه به وجود حواله‌های متهم در بسیاری از بانکهای کشور باید این حواله‌ها برای تعیین میزان سودی که افراد مال باخته دریافت کرده اند، جمع آوری شود.
دادستان عمومی و انقلاب بوشهر با بیان اینکه بیش از شش هزار مال‌ باخته درگیر پرونده مضاربه صوری در استان بوشهر هستند گفت: همکاران دستگاه قضا بصورت شبانه ‌روزی در تلاش برای پیگیری این پرونده هستند.
حسن پور افزود: زمان صدور حکم پرونده مضاربه صوری مشخص نیست و باید تحقیقات کامل شود ضمن اینکه پرونده در مرحله دادسرا قرار دارد و هیچ یک از متهمان این پرونده ها آزاد نیستند و همه آنها در بازداشت به سر می برند.
وی درباره اقدامات انجام شده در حوزه پیشگیری گفت: پیشگیری تنها مختص قوه قضائیه نیست و این موضوع فرا قوه ای است.
دادستان عمومی و انقلاب بوشهر اظهارکرد: در شورای پیشگیری از وقوع جرم مصوبات خوبی داشتیم که اجرای آنها از سوی دستگاههای ذیربط الزامی است.
حسن پورآموزش زندانیان در حوزه های فرهنگی، حرفه آموزی در زندان، نصب دوربین های مدار بسته در برخی مناطقی که مستعد جرم هستند، اجرای طرح کاداستر و تعیین حدود زمینهای دولتی و کشاورزی برای پیشگیری از تعرض به این زمینها از سوی سودجویان و اجرای طرح توجیهی و ارشاد برای مجرمان سابقه دار را از جمله کارهای مهم این شورا برای کاهش و پیشگیری از جرم عنوان کرد.
دادستان عمومی و انقلاب بوشهر اضافه کرد: پرونده موسوم به مضاربه صوری که منجر به حیف و میل اموال بخشی از مردم و اخلال در نظام اقتصادی شد هم اینک در دو شعبه رسیدگی می شود.
حسن پور ادامه داد: در مورد متهم اول پنج هزار و 413 نفر فرم پر کردند که میزان طلب خود را بالغ بریکهزار 675 میلیاردو 887 میلیون و 230 هزار ریال اعلام کرده اند.
وی یادآورشد: دوهزارو 79 نفر نیز به عنوان شاکی از متهم پرونده دوم فرم پر کرده اند که رقم اعلام شده در این فرو ها نیز 881 میلیاردو 454میلیون و 800 هزار ریال است.
6047/6043/ 6045
کد N1309133

وبگردی