آفتاب

آسیب های اجتماعی محله هرندی با توسعه ورزش همگانی کاهش یافته است

آسیب های اجتماعی محله هرندی با توسعه ورزش همگانی کاهش یافته است

تهران- ایرنا- رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران با بیان اینکه محله هرندی یکی از نقاط آسیب پذیر تهران درگذشته به شمار می رفت گفت: توسعه ورزش همگانی میان خانواده ها باعث شده تا آسیب های اجتماعی این نقطه پایتخت را کاهش دهد.

به گزارش خبرنگار ایرنا محمد رضایی شامگاه دوشنبه در دیدار از بوستان منطقه هرندی افزود: در گذشته این محل تجمع معتادین و بزهکاری پایتخت بود که با رویکرد برخی از سازمان ها از جمله شهرداری تهران توانستیم این معضلات را در مننطقه 12 کاهش دهیم.
وی گفت: با افتتاح پردیس های آموزشی تفریحی به وسعت چند کیلومتر توانستیم خدمات زیادی را به شهروندان محله هرندی داشته باشیم که این نوع فعالیت های ورزشی باعث شد تا خانواده ها پنج الی شش ساعت وقت خود را در این پردیس های منتخب بوستان ها بگذارانند.
رئیس سازمان ورزش شهرداری افزود: 100 غرفه تفریحی و فرهنگی در بوستان هرندی در نظرگرفته شده که خانواده ها درماه مبارک رمضان از ساعت 19 تا 24 از این غرفه ها دیدن کنند.
وی گفت: توسعه ورزش باعث شده جوانان کمتر به سمت اعتیاد روی آورند که امیدواریم در آینده نه چندان دور محله هرندی به عنوان محله ای پاک درتهران به شمار آید.

*58 ایستگاه فعالیت بدنی در محله هرندی وجود دارد
حدیثه رفیعی مدیرتربیت بدنی بانوان منطقه 12 تهران به خبرنگار ایرنا گفت: از سال 86 فعالیت تفریحی و ورزشی با هفت ایستگاه در بوستان های منطقه 12 آغاز شد که هم اکنون این ایستگاه ها به 58 مورد رسیده است.
وی افزود: در این ایستگاه های تفریحی و تندرستی روزانه یکهزار و 700 بانوی محله هرندی از فعالیت های رایگان تربیت بدنی استفاده لازم را می برند.
رفیعی تصریح کرد: سال گذشته تاکنون شش جشنواره ورزشی، تورهای گردشگری یکروزه و مسابقات ورزشی در محله هرندی در حال انجام است که امیدواریم بسیاری از بزهکاری و آسیب هایی که برای بانوان وجود دارد را کاهش دهیم.
محله هرندی به عنوان یکی از نقاط آسیب پذیرشهرتهران که در گذشته به عنوان مکانی برای تجمع معتادین بود اما امروز با رویکرد برخی از سازمان های دولتی از جمله شهرداری و سازمان ورزش تهران باعث شده تا بسیاری از معضلات دراین منطقه کاهش یابد و جوانان و قشر آسیب پذیرکمتر به سمت و سوی مواد مخدر روند.
تهرام/4274/1109/1831
کد N1308562

وبگردی