آفتاب

لاریجانی: اقدام حکومت بحرین یادآور یاوه‌گویی‌های شاه نگون‌بخت ایران است

لاریجانی: اقدام حکومت بحرین یادآور یاوه‌گویی‌های شاه نگون‌بخت ایران است

ایسنا نوشت: رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود اقدام حکومت بحرین را یادآور یاوه‌گویی‌های شاه نگون‌بخت ایران دانست.

علی لاریجانی همچنین اقدام رژیم بحرین در لغو تابعیت شیخ عیسی قاسم را محکوم کرد و گفت: این اقدام یادآور یاوه‌گویی‌های شاه نگون‌بخت ایران در رابطه با حزب رستاخیز و نشانه‌های نفس‌های آخر یک حکومت است.

لاریجانی گفت: یکی از حوادث تأسف‌آوری که روز گذشته در میان کارزار پرآشوب جهان تروریسم در منطقه توجه همگان را به خود جلب کرد اقدام ناشیانه و ماجراجویانه رژیم بحرین در مورد عالم بزرگوار دینی، آیت‌الله شیخ عیسی قاسم بود که تصور نمودند با لغو تابعیت این مرد بزرگ می‌تواند بحران سیاسی داخلی خود را به سوی آرامش سوق دهند.

او افزود: این اقدام را باید در زنجیره رفتارهای سبکسرانه این رژیم ارزیابی کرد که از طرفی حاکمیت خود را زیر سلطه پایگاه نظامی و همچنین دخالت تانک‌های یک کشور عربی به ذلت کشاندند و تمامی نیروهای آزادی‌خواه را که به صورت مسالمت‌آمیز اعتراضات دموکراتیک خود را ظهور دادند به زندان افکندند. من‌جمله شیخ سلمان، عالم دینی بحرین. آنها همچنین رجال سیاسی را سرکوب کردند و به  اموال مسلمانان و وجوهات شرعی مردم دستبرد زدند و عده‌ زیادی از مردم به خصوص جوانان را به خاک و خون کشیدند.

لاریجانی تأکید کرد: اقدامی که دیروز انجام شد، حلقه جدیدی از این سری اقدامات است که همگی ضدانسانی است. مخصوصاً اقدام لغو تابعیت این عالم بزرگوار دینی. این اقدام رژیم بحرین یاداور یاوه‌گویی‌های شاه نگون‌بخت ایران است که می‌گفت هر که در حزب رستاخیز نباشد باید از تابعیت ایران خارج شود. همین درشت‌گویی‌ها سلطنت او را واژگون کرد. سلطنت آل خلیفه هم باید به این سابقه تاریخی به دقت بنگرد که آنها یک هزارم شاه ایران عِدّه و عُدّه ندارد.

وی اضافه کرد: این اقدامات، نشانه‌های نفس‌های آخر این رژیم است که بزرگان ملت خود را به لغو تابعیت تهدید کنند. مگر وابستگی یک شهروند به آب و خاک و کشورش با تصمیمات نابخردانه سلاطین زبون تغییر می‌کند؟ وابستگی به میهن را شما به مردم خود ندادید که بستانید. آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها هم که امروز بر مقدرات این کشور کوچک مسلط شده‌اند در آزمون دیگری قرار گرفته‌اند که در مقابل دعاوی زیاد خود درباره حقوق بشر، این رفتار بدوی را چگونه توجیه می‌کنند؟ آنها و برخی از سلطنت‌نشینان ماجراجوی منطقه که سخن از آرامش در منطقه سر می‌دهند، آیا این رفتار آرامش‌بخش است یا آتش‌باری برای بهم‌ریختگی امنیتی منطقه است؟

لاریجانی تصریح کرد: مگر مردم بحرین چه می‌خواهند که با داغ و درفش و لغو تابعیت مواجه شده‌اند؟ حرف مردم بحرین یک حرف روشن و ساده است که همه در انتخابات با رأی مساوی شرکت کنند. آیا این توقع زیادی است که چند سال آنها را در این ماجرا به خاک و خون کشیدند؟ مجلس شورای اسلامی این اقدام ناشیانه آل خلیفه را محکوم می‌کند و هشدار می‌دهد که این اهانت به ساحت آیت‌الله شیخ عیسی قاسم، ماجراجویی گستاخانه است و تمام امیدها در وصول به راه‌حل مسالمت‌آمیز را از بین می‌برد و مردم زجرکشیده و محروم از حقوق اولیه خود را به عصیان وامی‌دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه نطق خود با اشاره به پیروزی عراق در فلوجه، گفت: پیروزی مردم عراق بر علیه تروریست‌ها در فلوجه را به این ملت و مسئولین دولت عراق تبریک می‌گویم. فلوجه در سال‌های اخیر که حوادث بسیار نگران‌کننده تروریسم در منطقه و به خصوص عراق رخ داد، یک حادثه مهم بود. کانون مسأله در فلوجه بود. دژی که تروریست‌ها برای خود درست کرده بودند با یک اقدام درست، حساب شده و دقیق از دست تروریست‌ها درآمد و به دست ملت عراق بازگردانده شد. امیدواریم این شروعی برای بیرون راندن کامل تروریست‌ها از صحنه عراق باشد.

لاریجانی از تلاش‌های سربازان گمنام امام زمان (عج) که توانستند توطئه‌های اخیر تروریست‌ها را خنثی کنند، تشکر و تأکید کرد: مجلس امنیت ملت را در اولویت کار خود قرار داده و پشتیبانی از اقدامات وزارت اطلاعات را در ایجاد امنیت پایدار مورد حمایت قرار خواهد داد.

لاریجانی در ابتدای نطق پیش از دستور خود ضمن تبریک ولادت امام حسن (ع)، گفت: امام صادق (ع) در بیان حالات معنوی امام مجتبی (ع) فرمودند ایشان عابدترین فرد زمان خود بود و وقتی به یاد مرگ یا قیامت می‌افتادند می‌گریستند و زمانی که به یاد گذشتن از پل صراط یا عرضه اعمال خود بر خداوند می‌افتادند ناله‌ای می‌کردند و از هوش می‌رفتند و وقتی به نماز می‌ایستادند بدن‌شان در مقابل پروردگار می‌لرزید.

وی ادامه داد: این امام همام که به دلیل شرایط خاص امت اسلامی و برای سعادت و آینده مسلمانان به توافق با معاویه دست زد در دعای خود اینگونه شرایط را توصیف می‌نمایند و می‌فرمایند «خدایا تو می‌دانی که من از تلاش خود فروگذار نکردم تا هنگامی که برش تیغم از میان رفت و تنها شدم، در آن وقت از گذشتگان خودم پیروی کردم و صبر نمودم تا جلوی این دشمن سرکش در ریختن خون شیعیان را بگیرم تا اینکه آنچه را اولیای من حفظ کردند،‌ حفظ کردم. خشم خود را فرو بردم و به خواسته آنها تن در دادم. به راهی رفتم که نمی‌خواستم و هیچ نگفتم تا یاری تو فرا برسد که تو تنها یاور حق و بهترین پشتیبان آن هستیم».

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: وقتی امام با معاویه توافق نمود، با همه رفتار ناهنجار و بددهنی معاویه نسبت به ساحت مقدس امیرالمومنین (ع) به توافق پایبند بود و حتی امام حسین (ع) نیز پس از امام حسن (ع) تا زمان حیات معاویه پای توافق ایستاد تا زمانی که بحث بیعت با یزید پیش آمد. در آن زمان بود که قیام جاودانه امام حسین (ع) حاصل شد. این سبک زندگی آسمانی ائمه اطهار (ع) که در میدان جنگ و صلح اسوه آزادگی و شجاعت بودند درسی ماندگار برای بشریت و جهان پرآشوب امروز است.

27219

کد N1308501

وبگردی