آفتاب

«معراج نقش» میزبان قرآن‌نوشت‌های یک هنرمند

«معراج نقش» میزبان قرآن‌نوشت‌های یک هنرمند

«معراج نقش» با ارائه‌ی آثار علی سلطانیه، شیوه‌ای تازه و ابداعی در تلفیق، خط و نقش را برای تجلی بخشیدن به آیات و مفاهیم قرآنی به‌نمایش می‌گذارد.

به گزارش ایلنا، این نمایشگاه که صبح روز سه‌شنبه، اول تیرماه، در نگارخانه «فرشچیان» موسسه فرهنگی ـ هنری صبا گشایش می‌یابد، شامل ۳۶ اثر است که حاصل کار هنرمند از سال ۹۱ تا امروز به‌شمار می‌رود. این آثار به‌صورت کاملاً خودآموخته و ابتکاری خلق شده و فاقد الگوی قبلی بوده‌اند.

طیف متنوعی از قالب‌ها و تکنیک‌های اجرا از چوب، کاغذهای دست‌ساز و مقوا، ‌ جوهر و مرکب، ‌ انواع رنگ، اکریلیک، ‌ ترکیب مواد و عقیق‌کاری در این آثار عرضه خواهد شد. تمام این آثار‌ به نگارش آیات قرآنی اختصاص دارد و بدون هیچ اندازه‌گیری و محاسبه و طرح پیشین و به‌صورت سیال و در جریان کار، ‌شکل گرفته است. بخشی از این آثار، ‌دوبعدی و بخش دیگر به شیوه ترکیب نقش و خط است.

به گفته‌ی هنرمند، تلاش او در این مجموعه که نخستین تجربه‌ی نمایشگاهی‌اش نیز پس از ارائه‌‌ی آثار در سفارت ایران در روسیه است، یافتن شیوه‌ای نو در ترجمه‌ی تصویری و ارائه‌ی فرمی زیبایی‌شناسانه در تجلی‌بخشی به اعجاز وحی و کلام قرآن عنوان شده است. در نمایشگاه «معراج نقش» نمونه‌هایی از این شیوه ابداعی از جمله در تلفیق «جن» و «بسم‌الله»، نگارش سوره یاسین و در تشخص‌بخشی و ظرافت‌های اجرایی آیات قرآنی با توجه به مفاهیم آن‌ها قابل مشاهده است.

حضور در افتتاحیه نمایشگاه «معراج نقش» برای علاقه‌مندان آزاد است. این نمایشگاه تا دهم تیرماه در موسسه فرهنگی هنری صبا به نشانی خیابان ولی‌عصر (عج)، چهارراه طالقانی به سمت سینما فلسطین، خیابان شهید برادران مظفر، روبه‌روی خروجی سینما فلسطین، شماره ۱۲۵، نگارخانه استاد فرشچیان میزبان بازدیدکنندگان خواهد بود. 

کد N1308444

وبگردی