آفتاب

پیشروی نیروهای ارتش سوریه به سمت شهر الطبقه و فرودگاه نظامی آن

پیشروی نیروهای ارتش سوریه به سمت شهر الطبقه و فرودگاه نظامی آن

تهران – ایرنا – نیروهای ارتش سوریه به سمت شهر 'الطبقه' در استان 'رقه' و فرودگاه نظامی آن که تحت اشغال گروه تروریستی داعش می باشد، پیشروی کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که در حال حاضر نیروهای ارتش سوریه در هفت کیلومتری فرودگاه شهر الطبقه هستند.
رامی عبد الرحمان مدیر دیده بان حقوق بشر سوریه گفت که درگیری های شدید میان نیروهای ارتش سوریه و تروریست های داعش همچنان ادامه دارد.
تروریست ها سال 2014 شهر الطبقه که در پنجاه کیلومتری رقه واقع شده است را به اشغال خود درآوردند.
تروریست ها همچنین بخش های زیادی از استان رقه به جز شهرهای 'تل أبیض' و 'عین عیسی' که در حملات نیروهای سوری مجبور به خروج از این دو شهر شدند را تحت اشغال خود دارند.
بر همین اساس ارتش سوریه در ادامه پیشروی به سمت شهر رقه مرکز گروه تروریستی – تکفیری داعش در سوریه موفق شد که در حومه غربی این شهر پیشروی و کنترل پالایشگاه نفتی «الثوره» را به دست گیرد.
عملیات ارتش سوریه از محور اثریا به سوی فرودگاه نظامی الطبقه و شهر رقه از دوم ژوئن (13 خرداد) با پشتیبانی هوایی ارتش این کشور و روسیه آغاز شد و تاکنون نیروهای سوری توانسته اند بر دوراهی 'زکیه - دیرحافر'، کوه های 'ابو زین'، منطقه 'المسبح' مسلط شوند و روستای ابوالعلاج و چند تپه در منطقه 'اثریا' را از تروریست های تکفیری پاکسازی کنند.
خاورم**9364**1579
کد N1307742

وبگردی