آفتاب
رییس پژوهشکده حکمت و فلسفه ایران:

ایران اسلامی سیر تکامل خود را جهشی طی می کند

ایران اسلامی سیر تکامل خود را جهشی طی می کند

سنندج- ایرنا- رییس پژوهشکده حکمت و فلسفه ایران گفت: ایران اسلامی به برکت نظام جمهوری اسلامی و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب سیر تکامل خود را در عرصه های مختلف جهشی طی می کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه روز دوشنبه در آیین روز بسیج اساتید که با حضور جمعی از اساتید و علمای دینی استان کردستان در تالار مولودی دانشگاه کردستان برگزار شد، افزود: دانشمندان و اندیشمندان ایرانی در عرصه های مختلف در سطح جهان شناخته شده هستند و کشورمان به سرعت بسیار زیادی پله های رشد و تعالی خود را در عرصه دهای علمی طی می کند.
وی اظهار کرد: این سیر تکاملی جهشی ایران را به یکی از قطب های مهم اقتصادی و علمی در منطقه تبدیل کرده و ایران جزو کشورهای تاثیرگذار منطقه خاورمیانه محسوب می شود.
وی به آسیب شناسی تمدن اسلامی در جهان کنونی پرداخت و گفت: آسیب های بی توجهی به علم آموزی، فرقه گرایی، قومیت گرایی و ابتذال فرهنگی می توانند پویایی تمدن اسلامی را محدود سازند.
به گفته وی استکبار جهانی می خواهد با حربه های مختلفی در بین اساتید و دانشجویان کشورهای اسلامی، فرهنگ عدم علاقه به علم آموزی و وابستگی علمی به غرب را ترویج دهد و در بین مذاهب مختلف اسلامی اختلاف و تفرقه ایجاد کند.
رییس پژوهشکده حکمت و فلسفه ایران افزود: کشورهای غربی می خواهند در بین ملت های مختلف در کشورهای اسلامی اختلافات قومی و قبیله ای را گسترش دهند تا آنها را با هم درگیر جنگ های داخلی سازند و به این شیوه از قدرت گرفتن تمدن اسلامی ممانعت کنند.
وی اضافه کرد: دشمنان اسلام با استفاده از حربه ابتذال فرهنگی و ترویج فرهنگ بی بند و باری در جوامع اسلامی، معضلات و پدیده های اجتماعی مانند طلاق و اعتیاد را گسترش دهند و از رشد و تکامل تمدن اسلامی در کشورهای مختلف بکاهند.
حجت الاسلام خسروپناه اظهار کرد: دشمنان دین اسلام با استفاده از صدها کانال ماهواره ای و سایت های اینترنتی و حمایت از گروه های تندرو شیعی و تکفیری اهل سنت می خواهند اختلاف بین مذاهب مختلف اسلام را بیشتر کنند و باورها و اعتقادات دینی مشترک را کمرنگ جلوه دهند.
در ادامه این نشست رییس سازمان بسیج اساتید کردستان نیز با اشاره به رشادت ها و فداکاری های دکتر شهید مصطفی چمران و نامگذاری روز شهادت این استاد برجسته به نام روز بسیج اساتید گفت: شیهد چمران از اساتید برجسته ای بود که هم در عرصه علمی و هم در راه دفاع از کیان ایران اسلامی، فداکاری ها و جانفشانی های زیادی انجام داد.
عکی شکری افزود: زندگی و آرمان این شهید بزرگوار الگوی بسیار خوبی برای تمامی دانشجویان و اساتید بسیجی بوده و همگان باید برای دفاع از آرمان های نظام جمهوری اسلامی مانند شهید چمران از هیچ تلاشی کوتاهی نکنند.
وی اضافه کرد: این استاد برجسته یکی از دانشجویان برجسته در دانشگاه فنی تهران بود و به عنوان دانشجوی ممتاز مدرک دکترای فیزیک پلاسما را از یکی از دانشگاه های معتبر آمریکا کسب کرد.
او اظهار کرد: این استاد برجسته در مبارزات مردم مظلوم جنوب لبنان نیز نقش مهمی ایفا کرد و در دوران مبارزات و پیروزی انقلاب اسلامی یکی از یاران نزدیک امام راحل(ره) بود و در دوران جگ تحمیلی با حضور در میدان های جنگ هدایت قسمتی از نیروها را بر عهده داشت.
در ادامه این نشست از اساتید برجسته بسیجی دانشگاه های مختلف استان کردستان با اهدای لوح قدردانی شد.
سازمان بسیج اساتید دانشگاه های کردستان در سال 1380 راه اندازی شده و هم اکنون بیش از 700 نفر از اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه های استان عضو این سازمان هستند.
1904/3020
کد N1307258

وبگردی