آفتاب

نمایش انیمیشن های علی اکبر صادقی در موزه هنرهای معاصر تهران

نمایش انیمیشن های علی اکبر صادقی در موزه هنرهای معاصر تهران

تهران - ایرنا - انیمیشن های علی اکبر صادقی در هفته فیلم های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش در می آید.

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا، روز چهارشنبه دوم تیرماه و در سومین روز از نمایش منتخبی از فیلم های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، انیمیشن های «زال و سیمرغ» (1356)، «رخ» (1353)، «گلباران» (1351)، «ملک خورشید» (1354)، «من آنم که» (1352) و
«هفت شهر» (1350) از علی اکبر صادقی در سالن سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش در می آید.
به گزارش روابط عمومی موزه هنرهای معاصر تهران، آثار صادقی همگی از عناصر مشترکی مانند داستان های ملی و نگارگری (مینیاتور) ایرانی بهره گرفته اند.
سبک نقاشی صادقی به نوعی یادآور نقاشی قهوه خانه ای در تلفیق با فضای سورآل است که همین فضای سورآل به نوعی آثار او را متفاوت ساخته و در کنار توجه به مولفه های ایرانی، یکی دیگر از مولفه های سبک او به شمار می رود و فیلم های انیمیشن صادقی ادامه سبک او در نقاشی است.
علی اکبر صادقی در سال 1316 در تهران متولد شد و در سال 1337 به دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران رفت و به تدریج، صاحب سبک ویژه ای در تصویرسازی و نقاشی با حال و هوای ایرانی شد و این سبک در فیلم های انیمیشن او نیز دنبال می شود.
علاقه ‌مندان می‌ توانند برای استفاده از برنامه های نمایش فیلم های کانون به صورت رایگان و آزاد، تا 10 تیر ماه به موزه هنرهای معاصر تهران مراجعه کنند.
فراهنگ**9338**1027
کد N1307163

وبگردی