آفتاب

'توجه ویژه تر دولت' خواسته جامعه ورزش در آستانه المپیک و پارالمپیک

'توجه ویژه تر دولت' خواسته جامعه ورزش در آستانه المپیک و پارالمپیک

تهران - ایرنا - سومین ضیافت افطار رئیس دولت تدبیر و امید با جامعه ورزش کشور یکشنبه شب درحالی برگزار شد که یک خواسته مهم و اساسی از زبان همه مدیران و ورزشکاران مطرح و مورد تاکید قرارگرفت و آن چیزی نبود جز' توجه ویژه تر دولت' به ورزش در آستانه رویداد مهم المپیک و پارالمپیک.

جامعه ورزش کشور اعم از وزیر ورزش و جوانان و معاونانش، رئیس کمیته ملی المپیک و همکارانش، روسای فدراسیون های ورزشی، قهرمانان و ورزشکاران، مربیان و پیشکسوتان عرصه ورزش کشور یکشنبه شب میهمان ضیافت افطاری رییس جمهوری اسلامی بودند و در دیداری صمیمی که به گفته محمود گودرزی، هشتمین نشست رئیس دولت تدبیر و امید با ورزشی ها بوده است، نظرات، دیدگاه ها و خواسته های خود را به صراحت با رئیس دولت مطرح کردند.
گودرزی وزیر ورزش و جوانان به عنوان نخستین سخنران این مراسم با ارائه گزارشی از وضعیت ورزش کشور عنایت خاص دولت یازدهم و رئیس جمهوری به ورزش را مثال زدنی خواند و افزود: از آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید تاکنون در ورزش همگانی به عنوان اصلی ترین راهبرد وزارت ورزش، شاهد رشد بسیار خوبی بوده ایم به طوری که رقم ورزش کنندگان در کشور از 10 درصد به 21 درصد افزایش یافته است و تلاش خواهیم کرد که تا پایان دولت چشم انداز مورد نظر درمورد ورزش همگانی در کشور مطابق با استانداردهای جهانی محقق شود.
رشد مورد اشاره درمورد ورزش همگانی از طرف رئیس جمهوری مورد توجه قرار گرفت به طوری که دکتر روحانی در سخنان خود، یادآور شد: اینکه دولت موفق شده در یک مدت کوتاه چند ساله چنین توفیقی در زمینه پرداختن مردم به ورزش همگانی بدست آورد، موضوع کمی نیست.
محمود گودرزی در ادامه گزارش خود همچنین از موفقیت های کسب شده در حوزه ورزش قهرمانی سخن گفت و اینکه ورزشکاران کشور امسال در کسب سهمیه های المپیک و پارالمپیک و همچنین حضور زنان در این دو رویداد بین المللی رکورد شکنی کرده اند و این امیدواری وجود دارد که در کسب نتایج و مدال ها نیز شاهد یک عملکرد متفاوت از قهرمانان ورزش کشور باشیم.

داورزنی: نیازمند عنایت ویژه تر دولت هستیم
محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال باتوجه به موفقیت اخیر تیم ملی والیبال ایران در کسب سهمیه المپیک و تحقق رویای 52 ساله این رشته به عنوان نماینده روسای فدراسیون های ورزشی طی سخنانی در این مراسم از حمایت های به گفته او 'بسیار خوب' دولت از ورزش طی سال های گذشته قدردانی کرد.
داورزنی گفت: در کنار این حمایت ها، فدراسیون های ورزشی برغم همه سختی ها و مشکلات امور خود را تا امروز پیش برده اند و برنامه های بلند مدت در راستای کسب موفقیت های ورزشی و کسب سهمیه ها برای حضوری موفق در المپیک و پارالمپیک ریو 2016 را اجرا کرده اند اما 45 روز مانده به این رویداد بزرگ بین المللی ورزش، عنایت ویژه تر دولت محترم را می طلبد تا قهرمانان کشور قدرتمند و با صلابت در این عرصه بین المللی ورزش حضور یابند و برای کشور و ملت ایران افتخار آفرینی کنند.
رئیس فدراسیون والیبال با بیان اینکه به طور قطع بدون حمایت دولت محترم، رکورد شکنی های مورد اشاره وزیر ورزش در زمینه کسب سهمیه و حضور زنان در رویداد المپیک میسر نمی بود، افزود: درخواست فدراسیون های ورزشی در 45 روز باقیمانده تا المپیک این است که عنایت ویژه تری به ورزش داشته باشید و بنده نیز از طرف تک تک همکاران خود و ورزشکاران قول می دهم که همه تلاش خود را به کارخواهیم بست که خنده را برلبان مردم کشور بنشانیم و برای عزت و افتخار کشور مبارزه کنیم.
سجاد مردانی قهرمان تکواندوی کشور به نمایندگی از ورزشکاران با قدردانی از رییس دولت تدبیر و امید به خاطر توجه به ورزش و ورزشکاران ،گفت: به شما و همه مردم ایران اطمینان می دهم که ورزشکاران سخت تلاش خواهند کرد که درالمپیک ریو با کسب افتخار برای کشور، دل مردم را شاد کنند.
این قهرمان کشور تاکید کرد: همانطوری که در کسب سهمیه رکورد شکنی کرده ایم ، سعی خواهیم کرد در المپیک نیز با کسب مدال های رنگارنگ بیشتر رکورد شکنی کنیم اما تحقق این مهم مستلزم حمایت دولت و نگاه ویژه در مدت باقی مانده تا المپیک ریو 2016 است.
سجاد مردانی افزود: رییس جمهوری محبوب، زمان درو فرارسیده از شما می خواهیم کمک کنید تا ورزشکاران بتوانند با موفقیت های خود موجب غرور و عزت مردم ایران در عرصه های بین المللی ورزش شوند.
عشرت کردستانی جانباز 50 درصد عضو تیم ملی والیبال نشسته بانوان ایران و پرچمدار کاروان پارالمپیک ریو و همچنین ساره جوانمردی بانوی قهرمان تیراندازی جانبازان ایران به نمایندگی از طرف ورزشکاران جانباز و معلول و همچنین بانوان ورزشکار کشور نیز در سخنانی درمورد حضور موفق جانبازان و معلولین کشور در عرصه های بین المللی ورزش از جمله پارالمپیک اشاره کرده و تاکید کردند که کاروان پارالمپیک ایران نیز با کسب 89 سهمیه برای ریو 2016 تاکنون رکورد جدیدی از خودبرجای گذاشته است.
کردستانی با بیان اینکه حضور بانوان جانباز و معلول در پارالمپیک رشد سه برابری داشته است، افزود: بزرگترین افتخار من به عنوان یک زن ورزشکار ایرانی در عرصه های بین المللی، حضور و افتخار آفرینی برای کشور با حجاب اسلامی و حفظ ارزش های دینی و اسلامی است.
کردستانی و ساره جوانمردی نیز به نمایندگی از طرف بانوان ورزشکار کشور و همچنین ورزشکاران جانباز و معلول ایران، قول افتخارآفرینی برای مردم کشور در پارالمپیک ریو 2016 داده و از رئیس جمهوری درخواست کردند که در مدت باقیمانده تا پارالمپیک، به حمایت و توجه به ورزش ادامه داده و حتی به صورت ویژه تر به این مقوله نگاه کند.
رییس جمهوری نیز در سخنان خود با تاکید بر حمایت دولت از ورزشکاران و قهرمانان بر اهمیت ورزش همگانی و رعایت اخلاق ورزشی در کنار توجه به ورزش قهرمانی اشاره کرد و از ورزشکاران المپیکی خواست برای ملت ایران غرور و افتخار خلق کنند.
دکتر روحانی تاکید کرد: در هر صحنه و رشته ای که نمایندگان ملت ایران پیروز می شوند این به مفهوم پیروزی همه ملت ایران است.
رییس جمهوری خاطرنشان کرد: دولت تاکنون همه تلاش های خود را برای موفقیت و کسب سهمیه المپیک و پارالمپیک به کار بسته و در مدت باقیمانده تا شروع مسابقات نیز اقدامات و کمک ها را برای موفقیت ورزشکاران کشورمان در این رقابت جهانی و خوشحالی مردم عزیز انجام خواهد داد.
ورزشکاران، قهرمانان ورزشی، پیشکسوتان و چهره های شناخته شده ورزش از جمله علی پروین، علی دایی، حمید استیلی، هادی ساعی و همچنین روسای فدراسیون ها و مدیران ورزش کشور بعد از شنیدن سخنان دلگرم کننده رئیس جمهوری اسلامی و استماع تاکید دوباره دکتر روحانی بر نقش و اهمیت ورزش در سلامت روحی و جسمی جامعه و مردم در فضایی صمیمی، روزه خود را در کنار رئیس دولت تدبیر و امید افطار کردند.
ورزشی** 1701**1565
کد N1306351

وبگردی