آفتاب

یورو ۲۰۱۶؛ رونالدو پنالتی را از دست داد، مجارستان صدرنشین شد

یورو ۲۰۱۶؛ رونالدو پنالتی را از دست داد، مجارستان صدرنشین شد

همشهری آنلاین: تیم ملی پرتغال در دومین دیدار خود نیز نتوانست پیروز میدان را ترک کند. کریستیانو رونالدو نیز یک ضربه پنالتی را از دست داد. در دیداری دیگر مجارستان و ایسلند به تساوی دست یافتند.

شامگاه شنبه (۱۸ ژوئن / ۲۹ خرداد) تیم‌های ملی پرتغال و اتریش در دومین دیدار خود در گروه F در حضور ۴۰ هزار تماشاگر در ورزشگاه پارک دو پرنس پاریس رویاروی یکدیگر قرار گرفتند. پرتغال در نخستین دیدار خود به تساوی یک بر یک مقابل ایسلند دست یافته و اتریش با نتیجه ۲ بر صفر از مجارستان شکست خورده بود.

نخستین فرصت این دیدار نصیب اتریش شد. مارتین هارنیک جلوی دروازه پرتغال به موقعیتی عالی دست یافت، اما ضربه سر او از کنار دروازه حریف گذشت.

ملی‌پوشان اتریش اگرچه تاکتیکی کاملا دفاعی نداشتند، اما نهایت تلاش خود را می‌کردند تا مانع از رسیدن توپ به کریستیانو رونالدو شوند. در برخی موارد حتی یکی از بازیکنان اتریش مانند سایه به دنبال رونالدو بود و سعی داشت که شعاع فعالیت‌های او را محدود کند.

نخستین فرصت طلایی پرتغال در دقیقه ۱۲ بازی حاصل شد. نانی، یکی از مهره‌های کلیدی و تکنیکی پرتغال توانست به درون محوطه جریمه اتریش نفوذ کند، اما آلمر، دروازه‌بان این تیم با واکنشی خوب مانع از آن شد که حمله پرتغالی‌ها به نتیجه برسد.

پرتغالی‌ها در دقیقه ۲۱ بازی به دومین فرصت طلایی خود دست یافتند. در پی پاسکاری نانی و رافائل گریرو توپ به کریستیانو رونالدو رسید، اما ضربه‌ او از کنار دروازه اتریش گذشت و این حمله نیز بی‌ثمر ماند.

اتریشی‌ها در دقایق پایانی نیمه نخست موقعیتی خوب داشتند، اما دروازه‌بان پرتغال با یاری مدافعين خود مانع از باز شدن دروازه‌اش گردید.

ملی‌پوشان پرتغال در نیمه نخست تیم برتر میدان بودند و اگر از فرصت‌های خود بهتر استفاده می‌کردند و کارایی بیشتری از خود در گلزنی نشان می‌دادند، این نیمه را با دست کم دو گل به پایان می‌بردند. نیمه اول اما در نهایت با تساوی بدون گل خاتمه یافت.

در نیمه دوم نیز تیم پرتغال کنترل میدان را در مجموع در دست داشت و پیوسته در تلاش یافتن رخنه به محوطه جریمه اتریش بود، اما کم‌دقتی و شتابزدگی بازیکنانش سبب شد که این حملات به موفقیت نرسند.

در دقیقه ۷۸ بازی هینتراگر، مدافع اتریش برای مهار و متوقف کردن کریستیانو رونالدو در محوطه جریمه به خطا متوسل شد و داور نیز به نفع پرتغال سوت پنالتی زد. رونالدو خود پشت توپ قرار گرفت، اما ضربه پنالتی او به تیر دروازه اتریش برخورد کرد و این فرصت پرتغال نیز از دست رفت.

پیکار تیم‌های ملی پرتغال و اتریش پس از ۹۰ دقیقه دوندگی و جنگندگی در نهایت با تساوی بدون گل به پایان رسید. اتریش تا کنون یک از امتیاز از دو بازی و پرتغال نیز دو امتیاز از دو بازی به دست آورده است.

به گزارش دويچه‌وله، در دیگر دیدار گروه F تیم‌های ملی فوتبال ایسلند و مجارستان رویاروی هم قرار گرفتند. دیدار دو تیم در حضور ۶۰ هزار تماشاگر در مارسی برگزار شد.

ملی‌پوشان ایسلند که در نخستین دیدار خود به تساوی یک بر یک مقابل پرتغال دست یافته بودند، این بار نیز کوشیند که با دفاعی مستحکم راه را بر حریف ناهموار سازند و خود نیز از معدود فرصت‌های ممکن سود جویند.

نیمه نخست این دیدار با تک‌ گل زیگوردسون از نقطه پنالتی با نتیجه یک بر صفر به سود ایسلند به پایان رسید.

ملی‌پوشان مجارستان در ۷۱ درصد از طول بازی مالکیت توپ را در اختیار داشتند و از لحاظ شمار حملات نیز از حریف خود برتر بودند، اما در استفاده از فرصت‌های موجود ضعیف عمل کردند. بازی می‌رفت که با همین نتیجه یک بر صفر به پایان برسد که گل به خود یکی از بازیکنان ایسلند سبب شد که مجارستان در دقیقه ۸۸ به تساوی دست یابد و در نهایت یک امتیاز کسب کند.

کد N1306132

وبگردی