آفتاب

کره‌ای‌ها گزارش مطالعات طراحی خط ‌آهن اصفهان- اهواز را ارایه کردند

کره‌ای‌ها گزارش مطالعات طراحی خط ‌آهن اصفهان- اهواز را ارایه کردند

تهران- ایرنا- با امضای الحاقیه تفاهم‌نامه ساخت خط آهن اصفهان - اهواز با یک شرکت کره‌ جنوبی در اردیبهشت ماه امسال، کارشناسان کره ای پس از بازدید از محل اجرای این پروژه گزارش مطالعات طراحی های این طرح را ارایه کردند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، پیرو الحاقیه تفاهم‌نامه احداث راه‌آهن اصفهان- اهواز با کره جنوبی با برآورد اولیه 5.4 میلیارد یورو، مقرر شد این شرکت به تنظیم گزارشی در خصوص کلیات طرح بپردازد و اطلاعات گردآوری شده را ارایه کند.
در جلسه‌ای که با حضور معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌های این شرکت به همراه برخی از مسئولان راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران برگزار شد این طرح ارایه و مقرر شد در صورت تایید گزارش مطالعات طراحی نسبت به تهیه مطالعات امکان ‌سنجی پروژه اقدام شود.
در همین راستا هفته گذشته هیاتی از این شرکت کره ای با سفر به استان‌های اصفهان و چهارمحال و بختیاری از محل اجرای پروژه بازدید کردند و با مسئولان استانی به بحث و گفتگو در رابطه با چگونگی اجرای پروژه پرداختند.
بر اساس این گزارش، الحاقیه تفاهم‌نامه ساخت راه‌آهن اصفهان- اهواز به طول 540 کیلومتر در سفر اخیر رئیس جمهوری کره جنوبی به ایران به عنوان بزرگترین قرارداد منعقده در این سفر، به امضا طرفین رسید.
به گزارش ایرنا، خط‌ آهن اصفهان – اهواز با کاهش حدود 450 کیلومتری فاصله ریلی دو استان خوزستان و اصفهان موجب افزایش ظرفیت حمل بار و مسافر بین این دو استان و مناطق مرکزی کشور می‌شود و با رفع تنگناهای محور جنوب استان چهارمحال و بختیاری را نیز به خطوط ریلی کشور اضافه می کند.
اقتصام**1108 **1561
کد N1305705

وبگردی