آفتاب

زیارتگاه های عراق بر پیشخوان نشر

زیارتگاه های عراق بر پیشخوان نشر

تهران-ایرنا- سازمان حج و زیارت از نشر دومین جلد کتاب زیارتگاه‌های عراق تألیف محمدمهدی فقیه بحرالعلوم و احمد خامه‌یار به همت حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت خبر داد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از سازمان حج و زیارت،‌ این کتاب در قالب معرفی زیارتگاه های مشهور کشور عراق و به همت پژوهشکده حج و زیارت تدوین و تهیه و از سوی حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت منتشر شده است.
در این پژوهش، تلاش شده است تا همه زیارتگاه‌های کشور عراق بررسی شود؛ در بررسی هر زیارتگاه، نشانی، شرح حال صاحب زیارتگاه، بررسی اعتبار و سند زیارتگاه، تاریخچه و توصیف معماری آن، بیان شده است که متأسفانه گروه‌های تکفیری و تروریستی، برخی زیارتگاه‌های معرفی شده را تخریب کرده‌اند.
دومین جلد کتاب زیارتگاه‌های عراق همچون جلد نخست با تکیه بر منابع مهم تاریخی، انساب، جغرافیا و سفرنامه‌های قدیمی به معرفی زیارتگاه عراق در چهار فصل پرداخته است که در این جلد زیارتگاه‌های استان نجف، استان کربلا، استان بغداد و زیارتگاه‌های استان صلاح‌الدین معرفی شده اند .
کتاب زیارتگاه‌های عراق در قطع وزیری، 532 صفحه، شمارگان یکهزارنسخه و به قیمت 242 هزار ریال از سوی مؤسسه فرهنگی هنری مشعر وابسته به حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت منتشر شده است.
اجتمام**1933**1776
کد N1305688

وبگردی