آفتاب

انصاری: ترسیم ناکارآمدی نظام و قوای سه گانه همصدایی با استکبار است

انصاری: ترسیم ناکارآمدی نظام و قوای سه گانه همصدایی با استکبار است

کرمان - ایرنا - معاون امور مجلس رئیس جمهوری اقدامات دولت در سه سال گذشته بسیار فراتر از برجام بوده که از جمله می توان به آواربرداری از ویرانه هایی که در اقتصاد کشور وجود داشت، اشاره کردو گفت: ترسیم ناکارآمدی نظام و قوای سه گانه همصدایی با استکبار است.

به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان حجت الاسلام و المسلمین مجید انصاری شامگاه شنبه در ضیافت دورهمی فرهیختگان کرمانی مقیم تهران، سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب اسلامی را در مسئله اقتصاد مقاومتی برای دولت نسخه شفابخش اقتصاد کشور دانست و افزود: سند ابلاغی معظم له در زمینه اقتصاد مقاومتی جامع و کارشناسی ترین سندی بوده که نه بلندپروازانه و نه خارج از توان و ظرفیت کشور است.
وی این سند را برای استان کرمان مفید دانست و گفت: استان کرمان پایلوت اقتصاد مقاومتی شده و باید برای سایر استانها الگو باشد و ما امیدواریم تجربیات کرمانیان به سایر نقاط کشور تسری یابد.
وی افزود: اکنون که کشور از پیچ تند تحریم ها و مناقشات هسته ای عبور کرده و در مرحله پسابرجام شرایط ویژه ای به وجود آمده باید وفاق و همدلی را حفظ کرد.
معاون رئیس جمهوری به بسته منسجم دولت برای رهاسازی بانک ها از معوقات و بدهی ها و مطالبات وصول نشده و افزایش قدرت پرداخت تسهیلات بانک ها اشاره کرد و گفت: این بسته دو مرتبه به مجلس نهم تقدیم شد و متاسفانه مورد تایید مجلس واقع نشد و امیدواریم این پیشنهاد در مجلس دهم در اولویت تصویب قرار گیرد.
وی در زمینه دیپلماسی فعال کشور نیز گفت: برای تجهیز منابع دولت دیپلماسی وسیعی دارد و سفرهای اخیر وزیر امور خارجه به کشورهای متعدد در همین راستا بوده و مورد اقبال کشورها قرار گرفته که این نوید را می دهد در سال جاری بخصوص در نیمه دوم آن شاهد تحرک و تحول اقتصادی بوده و رشد اقتصادی پنج درصد محقق شود.
انصاری درباره برجام گفت: متاسفانه رقبا و منتقدان بی انصاف به دولت تهمت های ناروایی می زنند و می گویند پس از برجام در کشور کاری انجام نشده است.
وی بیان کرد: تحولات عظیمی در کشاورزی، کنترل تورم، افزایش صادرات نفت، گاز و پتروشیمی اتفاق افتاده و این در حالی بوده که محرومیت های مالی دولت ادامه داشته است.
معاون رئیس جمهوری در امور مجلس همچنین جریان یأس آفرینی علیه دولت را در راستای اهداف آمریکا و رژیم صیهونیسم دانست و تاکید کرد: افرادی که دلسوز ولایت فقیه هستند بدانند طبق قانون اساسی قوای سه گانه زیر نظر ولایت فقیه فعالیت می کنند و چنانچه ترسیمی ناکارآمد از قوا داشته باشیم فقط به تخریب بنیانها دامن زده ایم و این به صلاح نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست.
انصاری در همین راستا به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه برجام که فرمودند نه زیاد برجام را بزرگ کنید و نه آنقدر کوچک که انگار کاری انجام نشده، اشاره کرد و گفت: برخی رسانه ها متاسفانه این سیاست را همچنان دنبال می کنند که برجام هیچ ثمری برای کشور نداشته است.
وی به جوانان جویای کار در جامعه اشاره و تصریح کرد: این امر موجب می شود عملکرد دولت در زمینه های دیگر کمرنگ شود.
وی ضمن تشکر از اتاق بازرگانی ایران، رئیس اتاق بازرگانی را به دلیل هماهنگی با دولت، نماینده واقعی بخش خصوصی دانست و افزود: اتاق بازرگانی ایران به همت جلال پور تمام بخش خصوصی ایران را در خدمت اقتصاد مقاومتی درآورده است.
حجت الاسلام انصاری از علیرضا رزم حسینی نیز به عنوان استانداری پرتلاش، خلاق و مبتکر یاد کرد و گفت: همه بزرگان کرمانی مانند جهانگیری و حجت الاسلام دعایی معلم اخلاق، برای استان قوت قلب هستند.
وی ادامه داد: همچنین وجود آیت الله جعفری (امام جمعه کرمان) غنیمت بزرگی برای استان کرمان است.
وی به نمایندگان کرمانی منتخب مجلس شورای اسلامی که در راستای جلب اعتماد مردم، توفیق خدمت کسب کرده اند تبریک گفت و از توسرکانی و پورمحمدی نیز به دلیل تلاش در راستای توسعه کرمان تشکر کرد.
معاون رئیس جمهوری گفت: همدلی، همزبانی و همگرایی موجود در همه بخش های استان کرمان قابل تقدیر است.
وی با اشاره به اینکه آب نیاز اصلی استان کرمان است افزود: با توجه به پیگیری های استاندار کرمان از زمان خدمتش در این استان موضوع تامین آب مطرح شد و امید است با اجرای طرح همیاران آب به نتیجه مطلوب برسد.
وی از استاندار کرمان خواست در چارچوب اقتصاد مقاومتی برای اشتغالزایی با برنامه ریزی دقیق و کارشناسانه اقدام کند.
انصاری اهمیت توسعه سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را در کنار توسعه اقتصادی حائز اهمیت دانست و بیان کرد: توسعه متوازن در همه زمینه ها و ایجاد امنیت پایدار شرط ضروری و لازم است و باید همزمان اتفاق بیفتد که البته در استان کرمان این توسعه همه جانبه در کنار امنیت پایدار بسیار خوب اتفاق افتاده و باید تقویت و حفظ شود.
وی در ادامه به جریان پرداخت های ناسالم که از قبل بوده اشاره کرد و گفت: این دولت برای جلوگیری با این معضل کار ریشه ای و بنیادی انجام داده که تقدیم مجلس خواهد کرد.
معاون رئیس جمهوری در پایان ابراز امیدواری کرد که با هماهنگی و تعامل بین همه ارکان نظام شاهد پیشرفت کرمان باشیم و همچنین از شهردار کرمان خواست که ضمن تاکید بر بافت سنتی و قدیمی به زیباسازی شهر اهمیت ویژه داده و با الگوگیری از استان یزد به عنوان پیشتاز شهرسازی مدرن با تلفیق معماری اسلامی و قدیمی گام های موثری بردارد.
بنابر این گزارش جمعی از فرهیختگان و بزرگان تاثیرگذار کرمانی مقیم تهران در بخش های دولتی و غیردولتی در این نشست که به میزبانی اتاق بازرگانی ایران برگزار شده بود حضور داشتند.
معاون پارلمانی رئیس جمهوری، رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور، معاون قوه قضائیه، نمایندگان منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی، مدیرعامل شرکت گل گهر، مدیرعامل صنایع مس ایران، مدیرعامل بانک گردشگری، مدیرعامل بانک رسالت، مدیرعامل بانک اقتصاد نوین، نمایندگان اتاق بازرگانی ایران و کرمان و جمعی از فعالان بخش خصوصی از جمله افراد شرکت کننده در این نشست بودند.
3029/3028 / 1539
کد N1305206

وبگردی