آفتاب
وزیر دفاع:

شهید چمران الگو و نام آور اقدام و عمل در عرصه های گوناگون است

شهید چمران الگو و نام آور اقدام و عمل در عرصه های گوناگون است

وزیر دفاع گفت: شهید چمران بعنوان الگوی نمونه و نام آور اقدام و عمل در عرصه های گوناگون برای نسل های امروز و فردای این مرز و بوم یاد كرد.

به گزارش  خبرگزاری مهر به نقل از اداره كل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح  بمناسبت ۳۱ خرداد سالروز شهادت دكتر مصطفی چمران طی سخنانی از این شهید والامقام بعنوان الگوی نمونه و نام آور اقدام و عمل در عرصه های گوناگون برای نسل های امروز و فردای این مرز و بوم یاد كرد.

سردار دهقان گفت: شهید چمران در مدرسه، دانش آموزی موفق، در دانشگاه، دانشجویی ممتاز، انقلابی و استادی متعهد در كمك به مردم مظلوم فلسطین و لبنان، مددكاری بزرگ در مبارزه با رژیم صهیونیستی، مجاهدی خستگی ناپذیر در جایگاه نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی، زبان گویا و پیگیر آرمان آنان در مسئولیت وزارت دفاع وزیری كاردان، نوگرا، تحول ساز و در جبهه های نبرد حق علیه باطل فرماندهی مبتكر، شجاع، خط شكن و سرداری بزرگ بود.

وزیر دفاع با بیان اینكه این شهید والامقام به چنان درجه ای از ایمان و كمال دست یافته كه حضرت امام خمینی (ره) از ایشان به عنوان سردار پر افتخار اسلام، مجاهد بیدار و متعهد، جنگجوی پرهیزكار، معلمی متعهد یاد می كند و می فرماید او جهاد در راه خدا را از آغاز زندگی شروع و به آن ختم كرد، ادامه داد: او در حیات، با نور معرفت و پیوستگی به خدا قدم نهاد و در راه خدا به جهاد برخاست و جان خود را نثار كرد او با سرافرازی زیست و با سرافرازی شهید شد و به حق رسید.

سردار دهقان افزود: اما ویژگی برجسته دیگری كه حضرت امام (ره) برای شهید چمران توصیف می كند و باید نصب العین جامعه ما بویژه مسئولان كشور باشد آنجاست كه حضرت امام خمینی (ره) می فرماید: «هنر آن است كه بی هیاهویی های سیاسی و خودنمایی های شیطانی برای خدا به جهاد برخیزد و خود را فدای هدف كند نه هوس و این هنر مردان خداست» و شهید چمران این بزرگ مرد الهی و هنرمند زبردست یكی از مصادیق بارز و برجسته ای است كه امروز بعنوان یك الگوی تمام عیار پیش روی ماست.

وزیر دفاع با اشاره به تقارن شهادت این شهید والامقام با ماه مبارك رمضان گفت: حقیقتا چمران فرزند رمضان بود و راز و رمز طی كردن این مراحل و مدارج ارزشمند معنوی در سایه درسهای نابی بود كه او از فرهنگ رمضان آموخته بود و بارزترین آن انس با قرآن و راز و نیاز با معبود است.

وی تصریح کرد: نیایش های چمران صحیفه درخشان و بلندی است كه می تواند رهنما و راه گشای همه ما بویژه نسل جوان در برابر دام های شیاطین باشد.

سردار دهقان در پایان افزود: ما مفتخریم وزارت دفاع در دوران دفاع مقدس سه وزیر شهید ارزشمند و خدمتگذارانی چون شهید چمران را تقدیم اسلام و انقلاب نموده است و بی تردید راه و منش آنها همواره الگوی ما در این وزارت خانه است و ما موفقیت های خود را مدیون خون این شهدا و شهیدان عزیزی می دانیم كه برای عزت، سربلندی، استقلال و عظمت این سرزمین عاشقانه جان باختند تا جان بخش دلها و چراغ راه ملت ایران و همه ملت های آزاده و مسلمان جهان باشند.

کد N1305090

وبگردی