آفتاب

سازمان اطلاعات برزیل از رد یابی‌ یک حساب کاربری داعش به زبان پرتغالی خبر داد

سازمان اطلاعات برزیل از رد یابی‌ یک حساب کاربری داعش به زبان پرتغالی خبر داد

مادرید- ایرنا- سازمان اطلاعات برزیل جمعه شب به وقت محلی اعلام کرد یک حساب کاربری که از طریق آن ، پیام های اسلام گرای افراطی به زبان پرتغالی ارسال می‌ شد و اطلاعات مربوط به این سازمان به اشتراک گذاشته شده بود را رد یابی‌ کرده است.

به گزارش ایرنا و به نقل از خبرگزاری اروپاپرس،درحالی‌ که 49 روز تا شروع بازی های المپیک 5 آگوست (15 مرداد )، ریو دو ژانیرو باقی‌ مانده ، غول آمریکای لاتین ، پس از اینکه گروه داعش یک حساب کاربری به زبان پرتغالی در شبکه تلگرام باز کرد ، مورد تهدید جدیدی قرار گرفته است .
سازمان اطلاعات برزیل به رغم اینکه از دادن جزئیات زیادی در مورد این حساب کاربری با نام 'ناشر' اجتناب کرد ، اشاره داشت که برای نخستین بار است که داعش یک کانال ارتباطی‌ این گروه را به زبان پرتغالی باز می‌ کند .
هرچندکه برزیل هیچگاه از سوی گروه های اسلامگرا مورد حمله قرار نگرفته ، مقامات کشور دستکم 80 هزار نفر مامور را با این هدف که این مسابقات به طور عادی برگزار شود را مستقر خواهند کرد .
به گفته سازمان غیر دولتی 'سایت اینتلیجنس گروپ' (SITE Intelligence Group )، که به ردیابی شبکه های جهانی‌ تروریستی می‌ پردازد ، داعش به دنبال حمایت پرتغالی زبانان برزیل که حاضر به پیوستن به این گروه تروریستی باشند است .
یک منبع نزدیک به این سازمان غیر دولتی در این رابطه خاطرشان ساخت :ما معتقدیم که باز کردن یک حساب کاربری می‌ تواند یک تلاش برای اینکه برزیلیها افراطی شوند است .
این امر که این رویداد ورزشی،میزبان شمار بسیاری از شخصیت های جهان ورزش و سیاست باشد و فقط در مراسم افتتاحیه آن بیش از 100 تن از سران کشورها حضور داشته باشند، زنگ خطر را برای دولت برزیل به صدا در آورده که در حال انجام آخرین رسیدگی ها به جزئیات این جشن است .
اروپام *5*491**1856
کد N1304336

وبگردی