آفتاب

باکو میزبان مسابقه اتومبیل رانی فرمول – 1 جایزه بزرگ اروپا است

باکو میزبان مسابقه اتومبیل رانی فرمول – 1 جایزه بزرگ اروپا است

باکو – ایرنا – باکو پایتخت جمهوری آذربایجان،این روزها میزبان مسابقه اتومبیل رانی فرمول – 1 جایزه بزرگ اروپا است .

به گزارش خبرنگار ایرنا در باکو ، در این مسابقه سه روزه که از روز گذشته - جمعه - آغاز شده است ، 11 تیم ، با حضور دو راننده در هر تیم رقابت می کنند .
در مسابقه اتومبیل رانی فرمول – 1 جایزه بزرگ اروپا ،رانندگان معروف جهان از جمله لوییس هامیلتون، فرناندو آلونسو، نیکو روسبرگ، سباستیان فتل، والتری بوتاش حضور دارند .
شهر باکو ظرف چند ماه اخیر شاهد کارهای مقدماتی از جمله ساخت و ساز برای برگزاری این مسابقه معروف جهان بوده و در هفته اخیر حرکت وسایل نقلیه در مسیر حرکت اتومبیلهای فرمول – 1 مسدود شده است .
مسیر حرکت اتومبیل های فرمول – 1 در این مسابقات از اماکن دیدنی شهر باکو از جمله ایچری شهر بخش تاریخی پایتخت آذربایجان که در فهرست جهانی میراث قرهنگی یونسکو قرار دارد و نیز نزدیکی ساحل دریای خزر عبور می کند.
طراح مسیر حرکت اتومبیل های فرمول -1 در این مسابقه هرمان تیلکه طراح همه مسیرهای این رقابت های اتومبیل رانی در شهر های مختلف جهان می باشد .
در چارچوب این برنامه بین المللی ورزشی بطور کلی نزدیک به 30 هزار تماشاگر می تواند به این مسابقات در باکو بطور زنده تماشا کنند.
در اولین روز مسابقه اتومبیل رانی فرمول – 1 جایزه بزرگ اروپا رقابتهای آزمایشی جی پی 2 برگزار شد و درآن لوییس هامیلتون راننده تیم مرسدس اول شده است .
در دومین روز این برنامه بین المللی، رقابت های جی پی 2 با حضور 22 راننده آغاز شده است .
مسوولان ورزشی و فرهنگی آذربایجان برگزاری این برنامه ورزشی در باکو را فرصت خوبی برای معرفی فرهنگ و ظرفیت های گردشگری این کشور به میهمانان و علاقمندان مسابقه اتومبیل رانی فرمول – 1 می دانند .
به گزارش کمیته برگزاری مسابقه فرمول -1، بیش از 500 میلیون تماشاگر در سراسر جهان فرصت تماشای این رقابتها در پایتخت آدربایجان دارند .
خاورم ** 337**1579
کد N1304054

وبگردی