آفتاب

رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید در سه روز آینده در مناطق غربی ومرکزی

رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید در سه روز آینده در مناطق غربی ومرکزی

تهران- ایرنا- براساس تحلیل دادها و نقشه های پیش یابی سازمان هواشناسی کشور، در سه روز آینده در شمال غرب کشور و ارتفاعات البرز مرکزی شاهد رگبار و رعد و برق گاهی با وزش باد شدید موقتی خواهیم بود.

به گزارش ایرنا، امروز( شنبه) به دلیل تشکیل توده گرد و خاک بر روی کشور عراق و نفوذ آن به استانهای غربی و جنوب غرب کشور، امروز پدیده گرد وغبار پیش بینی می شود اما از روز یکشنبه (فردا) از غلظت گرد و غبار بر روی این مناطق کاسته می شود.
در سه روز آینده در شرق و مناطقی از شمال شرق کشور وزش باد شدید رخ می دهد که در برخی نقاط به ویژه در منطقه زابل با گرد و خاک همراه خواهد بود.
در دو روز آینده وزش باد شدید موقتی و گرد و خاک در استان های قم، البرز، مرکزی، اصفهان، تهران و سمنان بویژه در بعد از ظهر پیش بینی می شود و سواحل و بخش های میانی خلیج فارس و سواحل و بخش های شرقی دریای عمان نیز طی سه روز آینده مواجی می شود.
همچنین در یک روز آینده وزش باد شدید موقتی باعث گرد و خاک در استان های قزوین، قم، البرز، مرکزی، تهران و سمنان می شود لذا توصیه می شود بیماران قلبی و عروقی، سالمندان و کودکان از تردد در فضای باز جدا خودداری کنند.
مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت هوای تهران نیز گفت: هم اکنون دمای هوای تهران به 32 درجه بالای صفر رسیده، رطوبت هوا 15 درصد و سرعت وزش باد به بیش از 10 کیلومتر بر ساعت و کمینه و بیشینه هوای تهران بین 20 تا 36 درجه خواهد بود.
احد وظیفه افزود: کمینه و بیشینه هوای پایتخت برای روز یکشنبه (فردا) بین 20تا 36 درجه بالای صفر و آسمان تهران نیز در این روز صاف و بعد از ظهر با وزش باد پیش بینی می شود.
وی، کمینه و بیشینه هوای تهران را در روز دوشنبه (پس فردا) بین 21تا 37 درجه بالای صفر اعلام کرد و افزود: در این روز آسمان تهران نیز صاف و در بعد از ظهر همراه با وزش باد خواهد بود.
اقتصام**1108 **1561
کد N1304050

وبگردی