آفتاب

بازار ارز در انتظار تک نرخی شدن

بازار ارز در انتظار تک نرخی شدن

بازار ارز این روزها در بخش نرخ های اعلامی بانک مرکزی و همچنین بازار آزاد، نوسان های اندکی را تجربه می کند و همین شرایط فعالان بازار در شرایط انتظار نگه داشته است.


به گزارش روز شنبه ایرنا، نگاهی به دامنه نوسانات دلار آمریکا، یورو و پوند انگلیس در هفته سوم خرداد (22 تا 27 خرداد) از نوسان های جزئی در حوزه یورو و دلار حکایت دارد در حالی که پوند از نگاه صرافی ها وضعیت بهتری را داشته است.
در ارزهای اعلامی بانک مرکزی، دلار هفته گذشته را با 15 ریال افزایش نسبت به هفته دوم خرداد آغاز و رقم 30 هزار و 500 ریال را ثبت کرد؛ سه روز با افزایش قیمت رو به رو شد؛ دو روز کاهش را تجربه کرد و یک روز ثابت ماند و در نهایت در پایان هفته به 30 هزار و 529 ریال رسید.
یورو نیز شنبه هفته گذشته با قیمت 34 هزار و 319 ریال از سوی بانک مرکزی عرضه شد و در پایان هفته و پس از سه روز کاهش قیمت و یک روز ثبات نرخ در نهایت به رقم 34 هزار و 403 ریال در پایان هفته رسید.
اما پوند انگلیس در هفته ای که گذشته نوسانات بیشتری را داشت؛ پوند در ابتدای هفته گذشته با نرخ 43 هزار و 479 ریال از سوی بانک مرکزی عرضه شد و پس از پشت سر گذاشتن سه روز روند کاهشی در نهایت به 43 هزار و 305 ریال در روز پنجشنبه رسید.
در مجموع در هفته سوم خرداد دلار آمریکا با 29 ریال و یورو با 84 ریال افزایش قیمت رو به رو شدند و پوند انگلیس نیز 174 ریال کاهش نرخ را تجربه کرد.
«رامین دلجوان» از فعالان بازار ارز درباره علت نوسانات اندک در نرخ ارزها به ایرنا گفت: دلیل تغییرات جزئی در این بازار، حاکمیت وضعیت انتظاری در بین فعالان ارز است و بسیاری در انتظارند تا ببینند سیاست تک نرخی شدن ارز چه زمان اجرایی می شود.
وی افزود: البته آغاز ماه مبارک رمضان و کاهش سفر هموطنان و وهمچنین رکود اقتصادی در کاهش تقاضای ارز در بازار بی تاثیر نبوده است.
دلجوان، در عین حال در پیش بودن همه پرسی در انگلیس برای ماندن یا خروج از اتحادیه اروپا را بر قیمت ارز این کشور در بازار ایران موثر دانست و گفت: این امر سبب شده تا پوند انگلیس در روزهای اخیر وضعیت بهتری نسبت به یورو و دلار داشته باشد.
کد N1303841

وبگردی