آفتاب

سیگار کشیدن در درمان سرطان سینه اختلال ایجاد می کند

سیگار کشیدن در درمان سرطان سینه اختلال ایجاد می کند

تهران- ایرنا- یک مطالعه جدید نشان می دهد ترک نکردن مصرف سیگار در طول یکی از انواع درمان سرطان سینه، اثربخشی این درمان را به مخاطره می اندازد.

به گزارش روز شنبه گروه علمی ایرنا از خبرگزاری یونایتدپرس، محققان سوئدی در این مطالعه متوجه شدند که در افراد به ویژه بالای 50 سال که با استفاده از مهارکننده های 'آروماتاز' تحت درمان سرطان بودند، سیگار کشیدن با متاستاز گسترده بیماری و مرگ افراد در ارتباط بود.
محققان علاوه بر کاهش اثرات درمانی سرطان با سیگار کشیدن، متوجه شدند که سیگاری ها با خطر بیشتری در زمینه مرگ ناشی از سرطان و یا سایر بیماری های مرتبط با سیگار کشیدن روبرو هستند.
محققان در این مطالعه که در مجله انگلیسی Cancer منتشر شده است، بررسی خود را روی هزار و 16 بیمار سرطانی که در فاصله زمانی میان سال های 2002 و 2012 این بیماری در آنها تشخیص داده شده بود، انجام دادند.
تقریبا یک پنجم بیماران گزارش دادند که سیگاری هستند و اثرات سیگار کشیدن بر اساس نوع درمانی که آنها برای سرطان دریافت می کردند، تجزیه و تحلیل شد.
محققان علاوه بر توصیه به پزشکان مبنی بر تشویق بیماران مبتلا به سرطان به ترک سیگار، اعلام می کنند که وضعیت سیگار کشیدن افراد باید در زمان تجویز دارو برای سرطان سینه مد نظر قرار گیرد.
علمی**2038**2017
کد N1303768

وبگردی