آفتاب

نگرانی شیوع ویروس فلج اطفال در هند/ واکسیناسیون دوباره در حیدرآباد

نگرانی شیوع ویروس فلج اطفال در هند/ واکسیناسیون دوباره در حیدرآباد

دهلی نو-ایرنا- مقامات بهداشتی ایالت تلنگانا اعلام کردند با مشاهده گونه جدید از ویروس فلج اطفال، دوره تازه از واکسیناسیون فلج اطفال را در این ایالت جنوبی هند آغاز می کنند.

به گزارش ایرنا،پیدا شدن این ویروس جدید فلج اطفال در فاضلاب ،باعث نگرانی مقامات بهداشتی ایالت تلنگانا از شیوع دوباره این بیماری شده است .
به گفته مقامات بهداشتی ایالت تلنگانا،بیش از 300 هزار کودک در حیدرآباد به وسیله قطره ، بار دیگر علیه این بیماری واکسینه می شوند.
مقامات بهداشتی معتقدند ممکن است کودکی که دارای ضریب مصونیت پایینی بوده ویروس ضعیف شده واکسن را به بیرون انتقال داده باشد.
واکسن‌، ویروس ضعیف شده ای از بیماری است تا بدن در برابر این ویروس ضعیف شده مقاومت لازم دفاعی را انجام بدهد و در مقابل ویروس اصلی مقاوم باشد.
ویروس فلج اطفال غیرقابل درمان است و در صورت ابتلا، باعث فلج موقت یا دائمی بیمار شده و حتی در مواردی می‌تواند مرگبار باشد.
سازمان بهداشت جهانی در سال 2012 هند را از فهرست کشورهایی که در آنها فلج اطفال همه‌گیر است، خارج کرد.
دو سال پیش به طور رسمی اعلام شد که فلج اطفال در هند دیگر فراگیر نیست.
به گفته مقامات ،این موفقیت بهداشتی در هند از طریق اجرای برنامه ادامه‌دار و برنامه جامع واکسیناسیون سراسری علیه فلج اطفال به دست آمده است.
بر اساس گزارش‌ها در سال گذشته میلادی 74 مورد ابتلا به این بیماری در جهان گزارش شد؛ این آمار در سال جاری میلادی تا کنون 10 مورد بوده است.
براساس این گزارش ،تمامی موارد ابتلا به بیماری فلج اطفال در افغانستان و پاکستان بوده است.
*آساق*1600
کد N1302297

وبگردی