آفتاب

کره شمالی: برای مقابله با آمریکا توان هسته‌ای خود را تقویم می‌کنیم

کره شمالی: برای مقابله با آمریکا توان هسته‌ای خود را تقویم می‌کنیم

پکن - ایرنا - کره شمالی اعلام کرد که برای مقابله با تهدیدهای آمریکا قصد دارد توان هسته ای و نیروی بازدارندگی تسلیحاتی خود را به رغم فشارهای بین‌المللی تقویت کند.

به گزارش ایرنا، یک سخنگوی وزارت امور خارجه کره شمالی که نامی از او برده نشده است، امروز پنجشنبه گفت که آمریکا به دنبال حمله پیش‌دستانه به این کشور است اما این نیروی بازدارندگی مانع چنین برنامه ای خواهد شد.
او همچنین تاکید کرد که دشمن هر چقدر نیرنگ باز باشد و نقشه بکشد باز هم اجازه داده نخواهد شد تا در مسیر براندازی حکومت کره شمالی موفقیتی بدست آورد.
این هشدار در شرایطی صادر می شود که موسسه راهبردی اطلاعات در آمریکا خواستار حمله هوایی به تاسیسات هسته ای کره شمالی شده است.
خبرگزاری کره شمالی با اشاره به این موضوع گزارش کرده است که این مسئله خشم این کشور را برانگیخته است و نشان می دهد دشمنان در اندیشه براندازی هستند.
گزارش ادامه ادامه می دهد: حالا برای همه مشخص است که چرا کره شمالی همیشه باید آماده رویارویی باشد زیرا دشمنش یعنی آمریکا با نیرنگ و دسیسه چینی به دنبال حملات پیش‌دستانه است.
کره شمالی بارها اعلام کرده است که آمریکا و کره جنوبی به دنبال راههایی برای سرنگون کردن حکومت این کشور هستند.
وزارت امور خارجه کره شمالی همچنین با ارسال نامه ای به دبیرکل سازمان ملل متحد تاکید کرده است که این سازمان وظیفه دارد مانع فشارهای فزاینده آمریکا بر پیونگ یانگ شود.
از زمانی که کره شمالی چهارمین آزمایش هسته ای خود را انجام داد آمریکا هم به طور یکجانبه این کشور را تحریم کرده و هم از کشورهای دیگر خواسته است تحریم های سرسختانه علیه کره شمالی اعمال کنند.

آمادگی مجدد ترامپ برای دیدار با رهبر کره شمالی
همزمان خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی از آمادگی مجدد «دونالد ترامپ» نامزد ریاست جمهوری آمریکا برای گفت وگو با رهبر کره شمالی خبر داده و آن را ممکن دانسته است.
وی گفت که می تواند بپذیرد در حالی که با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در آمریکا همبرگر می خورد، در باره مسئله هسته ای نیز با او مذاکره کند.
ترامپ در جریان مبارزات انتخاباتی خود در آتلانتا همچنین گفت که اگر رهبر کره شمالی بخواهد می تواند به آمریکا سفر کند و با او گفت و گو خواهد شد.
این نامزد حزب جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت که به هیچ وجه برایش مهم نیست مذاکره با چه کسی باشد زیرا او حاضر است با هر کسی وارد گفت و گو شود.
آساق**231**1597
کد N1301905

وبگردی