آفتاب
رییس سازمان تعزیرات حکومتی:

عدالتخانه مجموعه ای تلویزیونی برای آموزش همگانی/هنوز مردم برای احقاق حق خود از قاضی می ترسند

عدالتخانه مجموعه ای تلویزیونی برای آموزش همگانی/هنوز مردم برای احقاق حق خود از قاضی می ترسند

تهران - ایرنا - رییس سازمان تعزیرات حکومتی مجموعه تلویزیونی عدالتخانه را برنامه ای آموزشی برای همگان دانست و گفت: متاسفانه چون مردم روش ها و قوانین را نمی دانند، برای احقاق حق خود، از قضات می ترسند.

به گزارش ایرنا از سازمان تعزیرات حکومتی، علیرضا جمشیدی در مراسم افتتاحیه مجموعه تلویزیونی عدالتخانه که با حضور محمود پاک نیت، اسماعیل خلج، بهروز افخمی و مسئولان سازمان تعزیرات حکومتی و مدیر شبکه آموزش در سازمان تعزیرات حکومتی برگزار شد، این مطلب را مطرح کرد.
وی تصریح کرد: بنابراین باید این ترس را با این مجموعه تلویزیونی به حداقل برسانیم. آموزش بدهیم و خلاهای قانونی و اجرایی را به مردم نشان دهیم.
رییس سازمان تعزیرات حکومتی با بیان این که موضوعات این مجموعه، پرونده های واقعی است، اظهار داشت: قاضی پدر مهربان جامعه، انسان مستقل و بی طرفی است که بین حق جامعه و فرد برایش تفاوتی وجود ندارد و می بایست رای عادلانه و منصفانه صادر کند به گونه ای که قضاوت مردم منطبق با قضاوت قاضی باشد.
جمشیدی با بیان اینکه مجموعه عدالتخانه برنامه ای آموزشی برای تمام مردم است، گفت: این مجموعه داستانی را مطرح می‌کند که قسمت اعظم آن در دادگاه پیگیری می‌شود و نیازمند دقت نظر ویژه است.
وی ادامه داد: در این مجموعه تنها محکمه به تصویر کشیده شده و داستان ‌های این مجموعه تلویزیونی به دلیل آن که دغدغه های روزانه در جامعه است، برای مردم بسیار ملموس است.
رییس سازمان تعزیرات حکومتی تصریح کرد: مردم به صورت روزمره و ملموس با موضوع عدالتخانه در تماس هستند و موضوع برنامه مانند قتل نیست که ببینده نتواند خود را در آن جایگاه قرار دهد.
جمشیدی با بیان اینکه این مجموعه می تواند مجموعه ای آموزشی برای مردم، دانشجویان، اساتید و حقوقدانان باشد، اضافه کرد: تاکید ما بر اصل پیشگیری از وقوع تخلفات است و در این مجموعه نیز باید پیشگیری از وقوع تخلف را مد نظر داشته باشیم و پیام های پیشگیرانه بدهیم.
وی اظهار داشت: اطاله دادرسی از مواردی است که باز دارندگی قوانین را از بین می برد و این موارد باید در فیلم نشان داده بشود تا سطح آگاهی مردم از نحوه برخورد با تخلفات بالاتر برود.
سید اشرف طباطبایی کارگردان مجموعه عدالتخانه نیز در این مراسم، گفت: از رئیس سازمان تعزیرات کل کشور بخاطر حمایت ‌هایش از این فیلم تقدیر می شود چرا که این مجموعه متعلق به همه مردم است، ما سعی می‌کنیم این برنامه تلویزیونی را به عنوان هدیه ‌ای از عید سعید فطر برای مردم به نمایش بگذاریم.
وی افزود: در این مجموعه پرونده‌هایی توسط بازیگران بازسازی می‌شود که به صورت واقعی در سازمان تعزیرات حکومتی اتفاق افتاده است.
طباطبایی اظهار داشت: به شخصه علاقه‌ مند هستم این مجموعه تلویزیونی را در 150 قسمت تولید کنم اما در حال حاضر 52 قسمت آن تولید می‌شود.
حسین ساری مدیر شبکه آموزش نیز در این مراسم گفت: گاهی به دلیل عدم آگاهی حق مردم ضایع می شود و این مجموعه تلاشی است در جهت آگاهی بخشی به افراد جامعه و ایده ساخت این برنامه از پرونده های واقعی بسیار خوب است.
وی افزود: محتوای این مجموعه فارغ از بخش هنری، محتوای فنی و تخصصی است و باید از تجارب و علم کارشناسان و اساتید حقوقی برای ادامه کار این مجموعه بیشتر استفاده کنیم.
اصغر مسعودی نماینده نی ریز و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز اظهار داشت: در جامعه‌ای که دغدغه‌ رهبرمان، دغدغه فرهنگ است، ساخت این چنین مجموعه‌ های تلویزیونی می‌ تواند آگاهی ‌بخش باشد، جای این مجموعه تلویزیونی در کنار برنامه‌های دیگر بسیار خالی بود چرا که این مجموعه می‌تواند نگاه مردم را هم به رسانه و هم به جامعه قضایی کشور تغییر دهد.
مسعودی اظهار داشت: مسایلی که در جامعه مطرح شده، مسایلی نبوده که به افراد آگاهی بدهد و این مطلب در مجموعه های تلویزیون جایش خالی است. تشکر می کنم از رییس سازمان تعزیرات که نگاه پیشگیرانه، فرهنگی و آموزشی به رسانه دارند.
در ادامه این افتتاحیه که چهارشنبه شب برگزار شد، قسمتی از این مجموعه تلویزیونی با حضور مسئولان سازمان تعزیرات حکومتی، مدیر شبکه آموزش و هنرمندان حاضر در این مراسم ضبط شد.
اجتمام**7268**1429
کد N1301504

وبگردی