آفتاب

انجام موفقیت آمیز تعمیرات اساسی پالایشگاه امام خمینی(ره) شازند

انجام موفقیت آمیز تعمیرات اساسی پالایشگاه امام خمینی(ره) شازند

اراک- ایرنا- مدیرعامل شرکت پالایش نفت امام خمینی(ره) شازند گفت: تعمیرات اساسی(اورهال) این شرکت با موفقیت و بدون هیچ حادثه ای در هفته جاری پایان یافت.

علی جمشیدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عملیات تعمیرات اساسی واحد های آیزوماکس، هیدروژن، آمین و آب ترش وماکس از 18 اردیبهشت ماه سال جاری آغاز شده بود.
وی ادامه داد: فرآیند تعمیرات اساسی شرکت پالایش نفت امام خمینی(ره) شازند با حداکثر نظارت بازرسان کنترل کیفی این شرکت انجام شد.
مدیرعامل شرکت پالایش نفت امام خمینی(ره) شازند اظهار کرد: هدف از تعمیرات اساسی واحد های پالایشگاه، بررسی وضعیت سلامت دستگاهها و تجهیزات پالایش در مدت کارکرد سالانه مداوم آنها است.
وی اظهار کرد: فرآیند تعمیرات اساسی شرکت پالایش نفت امام خمینی(ره) شازند از سوی دو شرکت پیمانکاری میثاق شمیم پارسیان و همگام مناطق جنوب انجام شد.
جمشیدی اضافه کرد: یک هزار و 400 نیروی انسانی در این فرآیند به کار گرفته شدند که یک هزار و 250 تن از نیروی های بومی و بقیه نیروها از متخصصین غیر بومی بودند.
وی بیان کرد: یکی از رآکتورهای واحد آیزوماکس شرکت پالایشگاه شازند در تعمیرات اساسی دچار ترک خوردگی شده که عملیات عیب یابی آن توسط تیم فنی مهندسان داخلی آغاز شده است.
مدیرعامل شرکت پالایش نفت امام خمینی(ره) شازند با بیان اینکه ترک خوردگی این واحد، هیچ نقش منفی در روند کنونی تولید این واحد پالایشگاهی ندارد، ادامه داد: با تکمیل مراحل عیب یابی، مکاتبه برای حضور شرکت ژاپنی سازنده این واحد به منظور تعمیرات اساسی آن در دستور کار است.
وی افزود: تبدیل برش سنگین نفتی به برش های سبک مهمترین عملکرد واحد ایزوماکس شرکت پالایشگاه امام خمینی(ره) شازند است که هم اکنون نیز این فعالیت در حال انجام است و هیچ اختلالی روند تولید به وجود نیامده است.
شرکت پالایش نفت امام خمینی تولید کننده بنزین یورو 4 و یکی از مهمترین پالایشگاههای نفت کشور است که به عنوان بزرگترین پالایشگاه تک واحدی ایران در سال 1372 با ظرفیت اسمی 150 هزار بشکه در روز راه اندازی شد.
این شرکت نخستین پالایشگاهی است که کار مطالعه و عملیات اجرای آن بعد از انقلاب اسلامی و در نخستین سال بعد از جنگ تحمیلی آغاز شد.
ظرفیت این پالایشگاه پس از مدتی با تلاش و کوشش نیروهای متعهد و متخصص به 171 هزار بشکه در روز رسید.
3017/6012
کد N1301183

وبگردی