آفتاب

یک شبکه سرقت کامیون و فروش آن در عراق و سوریه ، در اسپانیا متلاشی شد

یک شبکه سرقت کامیون و فروش آن در عراق و سوریه ، در اسپانیا متلاشی شد

مادرید- ایرنا- پلیس ایالت کاتالونیا، با دستگیری 7 نفر از اعضای یک باند تبهکار که 25 سرقت کامیون در تمام ایالت و فروش آنها در کشورهای عراق و سوریه به آنها نسبت داده می‌ شود ، این شبکه را متلاشی کرد .

به گزارش خبرگزاری افه ، پلیس کاتالونیا امروز چهارشنبه اعلام داشت که این باند به طور عمده در روزهای آخر هفته فعال بود بطوری که صاحبان کامیون ها ، تا روز دوشنبه متوجه این سرقت نمی‌ شدند و این هنگامی بود که کامیون ها ، دیگر از کشور خارج شده بودند و در راه مکان مقصد خود بودند .
پلیس کاتالونیا که در این راستا، سرقت 25 کامیون و 7 خودروی یدک کش با ارزش دو میلیون و 500 هزار یورو را به این افراد نسبت می‌ دهد ، اشاره کرد که ملیت این 7 نفر بریتانیایی ، ایتالیایی ، مراکشی و ترکیه ای است .
تحقیقات که امکان متلاشی شدن باند را فراهم کرد، از ماه ژانویه سال 2015 در کاتالونیا و هنگامی آغاز شد که پس از ربوده شدن یک کامیون در 'مولینس ده ری' از توابع استان بارسلون ، پلیس متوجه افزایش سرقت جرثقیل و مخلوط کن بتن شد .
در این رابطه ، پلیس به وجود یک باند بسیار تخصصی با ظرفیت بالای عملیاتی و تحرک بالای بین المللی مشکوک شد .
پلیس تصریح کرد :این باند، در طول روز کامیون هایی‌ که قصد ربودن آنها را داشتند را مشخص و دنبال می‌ کردند و شبها ، وارد گاراژ ها می‌ شدند تا آنها را بربایند .
به گفته پلیس، این افراد پس از خارج کردن کامیون ها از اتحادیه اروپا ، آنها را به طور عمده به سوریه ، عراق و دیگر نقاط خاورمیانه و شمال آفریقا انتقال می‌ دادند .
اروپام *5*491**1856
کد N1300823

وبگردی