آفتاب

اعلام آمادگی 18 کشور برای حضور در کاراته جام وحدت و دوستی

اعلام آمادگی 18 کشور برای حضور در کاراته جام وحدت و دوستی

تهران - ایرنا - رئیس هیات کاراته آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه دعوتنامه حضور در مسابقات جام وحدت و دوستی (کاپ آزاد ارومیه) به فدراسیون 40 کشور ارسال شده است، گفت: از این بین تاکنون 18 کشور به صورت رسمی آمادگی خود را برای حضور در این رویداد اعلام کرده اند.

«جواد سلیمی» در گفت وگو با ایرنا، اظهار داشت: دوازدهمین دوره این مسابقات بین المللی طی روزهای 29 الی 31 مردادماه در رده های سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در ارومیه برگزار می شود. همچنین از 25 مرداد برای تیم های حاضر کمپ تمرینی پنج روزه ای خواهیم داشت.
سلیمی ادامه داد: پیکارهای کاراته جام وحدت و دوستی در دو بخش کاتا و کومیته انفرادی و تیمی با قوانین فدراسیون جهانی برگزار می شود.
وی افزود: نشست ستاد برگزاری این مسابقات تشکیل شده است و احکام نفرات با امضای سرپرست فدراسیون کاراته به آنان اهداء گردید و تمامی تلاش این است تا مسابقاتی در خور نام ایرانی اسلامی برگزار کنیم.
سلیمی اظهار داشت: مسئولیت داوری مسابقات برعهده شورای داوران فدراسیون جهانی است و 10 نفر از این شورا به ارومیه سفر خواهند کرد. هزینه تیم ها و مهمانان برعهده میزبان است و آنان باید تنها بلیت سفر به ایران را تهیه کنند.
وی با اشاره به حضور تیم ملی ایران در مسابقات فوق، تصریح کرد: طبق هماهنگی انجام شده نفرات ملی پوش کشورمان در قالب دو تیم در مسابقات کاراته جام وحدت و دوستی روی تاتامی خواهند رفت.
به گفته رئیس هیات کاراته آذربایجان غربی، ثبت نام، کاراته کاها، مربیان و داوران از طریق سایت فدراسیون جهانی انجام می شود.
این داور بین المللی تاکید کرد: به دنبال حضور مسئولان فدراسیون جهانی و آسیایی در جام وحدت و دوستی هستیم تا بتوانیم رایزنی های لازم را برای پیشبرد اهداف کاراته ایران داشته باشیم.
سلیمی تصریح کرد: جام وحدت و دوستی جایگاه خوبی در سطح جهان دارد و با تداوم برگزاری مناسب، می توانیم آنرا به یک رویداد مهم جهانی تبدیل کنیم.
ورزشی**3783**1379
کد N1300560

وبگردی