آفتاب

کلینتون: اظهارات ترامپ بر روابط ما با مسلمانان و مبارزه با افراط گرایی تاثیر می گذارد

کلینتون: اظهارات ترامپ بر روابط ما با مسلمانان و مبارزه با افراط گرایی تاثیر می گذارد

ایرنا نوشت: هیلاری کلینتون نامزد ریاست جمهوری آمریکا از حزب دمکرات در واکنش به سخنان نژادپرستانه دونالد ترامپ که در واکنش به حادثه تروریستی 'اورلاندو' مجددا خواستار منع ورود مسلمان به آمریکا شده بود، آنرا مغا

به گزارش خبرآنلاین، شبکه تلویزیونی 'سی ان ان' روز چهارشنبه گزارش داد، هیلاری کلنتون روز گذشته (سه شنبه) به سخنان ترامپ در این زمینه تاخت و گفت: این مغایر با هر آن چیزی است که ما برای آن ایستاده ایم، کشوری که بنا بر آزادی مذاهب بنا شده است.

'سی ان ان' افزود: کلینتون در جمع طرفداران خود گفت که این امر بر روابط با کشورهای مسلمان لطمه وارد خواهد کرد و مبارزه با افراط گرایی در داخل کشور را دشوارتر می ساز و به جذب نیرو برای (گروه تکفیری - تروریستی) داعش کمک می کند.

کلینتون در انتقاد به آنچه ترامپ در واکنش به واقعه اورلاندو که در آن 49 نفر در یک باشگاه شبانه کشته شدند، گفت: طرح ترامپ برای ممنوعیت ورود مسلمانان در این زمینه 'بویژه مزخرف' است، چرا که 'عمر متین' عامل این کشتار متولد محله 'کوئینز' در نیویورک بود، همان جایی که ترامپ نیز در آن متولد شده است.

نامزد ریاست جمهوری 2016 آمریکا از حزب دمکرات در سخنان خود افزود: ترامپ در مورد نبرد علیه تروریسم ساده انگارانه دو ایده را برای مقابله با این مشکل بر زبان می راند، که شامل 'تروریسم افراط گرای اسلامی' و 'ممنوعیت ورود مسلمانان و افرادی که کشورهایشان درگیر تروریسم هستند به آمریکا'، می باشد.

هیلاری کلینتون در بخش دیگری از سخنان خود گفت: آنچه ترامپ می گوید شرم آور است، سخنان او بی احترامی به تمامی قربانیان و بازماندگان این فاجعه است و وی باردیگر نشان داد صلاحیت فرماندهی کل نیروهای مسلح آمریکا را ندارد.

اظهارات دیروز (سه شنبه) ترامپ مبنی بر منع ورود مهاجران مسلمان به آمریکا با انتقاد شدید مقامات ارشد آمریکایی ازجمله باراک اوباما رئیس جمهوری این کشور روبرو شد.

اوباما روز گذشته درسخنانی در وزات خزانه داری آمریکا ادعاهای ترامپ را در واکنش به واقعه اورلاندو خشمگینانه تقبیح کرد.

26150

کد N1299957

وبگردی