آفتاب

انجمن جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگر به کمک محیط زیست می آید

انجمن جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگر به کمک محیط زیست می آید

تهران- ایرنا- اعضای هیات مدیره انجمن فرزندان شاهد و ایثارگر در دیدار با معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست برای کمک به محیط زیست کشور اعلام آمادگی کردند.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، معصومه ابتکار در این دیدار ضمن استقبال از اعلام آمادگی اعضای هیات مدیره جمعیت فرزندان شاهد ایثارگر برای فعالیت در زمینه محیط زیست، اظهار کرد: این فعالیت ها می تواند در قالب آموزش و افزایش آگاهی های زیست محیطی افراد جامعه باشد.
وی با اشاره به نقش سازنده شهدا و فرزندان آنها به عنوان تداوم دهندگان فرهنگ ایثار و فداکاری در عرصه های اجتماعی و نقش آفرینی آنان در این خصوص به ویژه در میان قشر نوجوان و جوان جامعه، گفت: همواره مدیون خون شهدا و ایثارگران هستیم.
معاون رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: ظرفیت بالای فرهنگ شهادت و ایثارگری باید در جهت پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی و آشنایی نوجوانان و جوانان با این فرهنگ والا استفاده شود.
وی با تاکید بر ضرورت بهره گیری از فرهنگ غنی شهادت و ایثارگری برای کاهش شکاف ها و اختلافات و ایجاد همگرایی اجتماعی و سیاسی در جامعه، تصریح کرد: عده ای عامدانه در تلاش هستند تا با نفرت پراکنی و تعمیق شکاف ها به اهداف شخصی و گروهی خود دست یابند و این خلاف روحیه فداکارانه شهدا و ایثارگران است که باید در جامعه معرفی و گسترش یابد.
*** گفت و گو و نقد سازنده یکی از بنیان های مهم بلوغ سیاسی در جوامع است
همچنین ابتکار در دیداری جداگانه با جمعی از جوانان و دانشجویان، با بیان اینکه اقدامات دولت یازدهم را باید با توجه به شرایط و اقتضائات زمان روی کار آمدن آن سنجید، گفت: قطعا رئیس جمهوری و اعضای دولت تمام تلاش خود برای تحقق کامل وعده ها را به کار بسته اند اما حجم بحران ها و چالش ها به گونه ای است که نمی توان در کوتاه مدت در تمامی عرصه ها به موفقیت رسید.
ابتکار با اشاره به شرایط سال 92، اظهار کرد: یکی از مهمترین اهداف در سال 92 که منجر به شکل گیری ائتلافی بزرگ برای انتخاب آقای روحانی شد، ایجاد جریانی برای گفت و گوی ملی و درونی در کشور و کم کردن فاصله میان اقشار مختلف جامعه و استقبال از تنوع دیدگاه ها و سلیقه های سازنده بود.
معاون رئیس جمهوری ادامه داد: جریانی خاص عمدا در تلاش است تا با ایجاد جنگ فقیر و غنی، شکاف های بین نسلی و درگیری های قومیتی امتیازها و بهره برداری های سیاسی خود را داشته باشد، از این رو از جمله رسالت های مهم حامیان دولت و جریان اصلاحات تقابل با این اندیشه و ایجاد وحدت در کشور از طریق ایجاد فضایی سالم و منطقی برای طرح دیدگاه ها و گفت و گو است.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه گفتو گو و نقد سازنده و درست یکی از بنیان های مهم بلوغ سیاسی در جوامع است، تصریح کرد: نبود گفت و گو و نقد در جوامع علاوه بر تمام آثار و ابعاد منفی می تواند منجر به رشد خشونت شود.
وی ضمن یادآوری این موضوع که مطالبات باید بر اساس واقعیات باشد، خاطرنشان کرد: نگاه واقع بینانه به ابعاد موانع و مشکلات پیش روی دولت نشان می دهد اگرچه هنوز مطالبات بسیاری به ویژه در حوزه جوانان وجود دارد اما دولت هرگز از مواضع خود عقب نشینی نکرده و هر روز در تلاش است تا شرایط در عرصه های مختلف بهبود یابد.
ابتکار به موفقیت دولت یازدهم در عرصه های مختلف از جمله عرصه بین المللی اشاره کرد و اضافه کرد: تغییر بسیار جدی فضا برای حضور ایران در عرصه بین المللی منجر به آن شده که تنها در حوزه محیط زیست، شاهد اجرایی شدن 12 تفاهم نامه بین المللی باشیم که به طور نمونه می توان از برگزاری دوره آموزشی برای 12 محیط بانی ایران در اتریش نام برد.
وی با اشاره به برخی اقدامات دولت در حوزه محیط زیست، اظهار کرد: پیگیری ویژه برای احیای دریاچه ارومیه و بهبود وضعیت این دریاچه که نشان دهنده اثربخشی اقدامات است، همچنین اقدامات موثر برای رفع چالش آلودگی هوا در کلانشهرها که کیفیت هوای تنفسی حداقل 35 میلیون شهروند ایرانی را در بر می گیرد، حمایت از حضور و مطالبه گری سمن های مردم نهاد، اقدام برای احیاء تالاب ها برخی از اقدامات صورت گرفته در این حوزه است.
*** تخریب مداوم و جهت دار دولت در رسانه های خاص منجر به ایجاد فضای ناامیدی در جامعه شده است
ابتکار بخشی از فضای ناامیدی ایجاد شده در جامعه را ناشی از تخریب مداوم و جهت دار دولت در رسانه های خاص و سانسور اخبار و اقدامات مثبت در همان رسانه ها و عدم اطلاع رسانی به مردم دانست و ادامه داد: به طور نمونه می توان گفت برخی از اعضای هیات دولت تقریبا از بخش خبر رسانه ملی حذف شده اند مگر آنکه قرار باشد موج منفی بر علیه آن ها در جامعه ایجاد شود.
معاون رئیس جمهوری اضافه کرد: حدود دو سال است که معاونت سیاسی صدا و سیما مانع از پخش اخبار مهم محیط زیستی از رسانه ملی شده که البته امیدواریم با تغییر مدیریت صدا و سیما شاهد اصلاح این روند نادرست باشیم.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه به برخی مانع تراشی های مجلس نهم برای دولت یازدهم اشاره و ابراز امیدواری کرد: با آغاز به کار مجلس دهم و دستور کار منطقی تر و متعادل تر نمایندگان این مجلس برای همکاری بین قوا، دولت با خاطر آسوده تری بتواند به سایر حوزه ها و موضوعات رسیدگی و در راستای برآورده کردن مطالبات مردمی و جوانان گام بردارد.
*** اتفاق نظر هیات دولت برای جوان سازی گام به گام سطوح مختلف مدیریتی
وی از اتفاق نظر در هیات دولت برای جوان سازی گام به گام سطوح مختلف مدیریتی خبر داد و گفت: شرایط خاص آغاز به کار دولت یازدهم باعث شد، تا تصمیم بر حضور افراد با تجربه مدیریتی بالاتر به منظور اصلاح چرخه معیوب تصمیم گیری های گذشته باشد و البته گذشت زمان هم اثبات کرد این تصمیم اشتباه نبوده اما در حال حاضر معتقدیم باید در سطوح مختلف مدیریتی به ویژه برای کسب تجربه از نیروهای جوان بهره بگیریم.
ابتکار ابراز امیدواری کرد: تدوام همراهی و همفکری جوانان با دولت یازدهم منجر به کسب موفقیت های بیشتر دولت در تمامی ابعاد شود.
علمی 9014**1440
کد N1299565

وبگردی