آفتاب

طراح دستگاه دانه کن زرشک تازه در بیرجند خواهان حمایت از کارآفرینان شد

طراح دستگاه دانه کن زرشک تازه در بیرجند خواهان حمایت از کارآفرینان شد

بیرجند - ایرنا - طراح و سازنده دستگاه دانه کن زرشک تازه در بیرجند، خواهان حمایت مسئولان خراسان جنوبی برای ارایه تسهیلات ویژه و ایجاد زیرساخت مورد نیاز، از کارآفرین شد.

رضا رجبی کارشناس رشته مکانیک روزسه شنبه به ایرنا افزود: این دستگاه با هدف استحصال زرشک پاک شده و آماده مصرف برای مشتری طراحی و ساخته شد.
به گفته وی تاکنون برای برداشت محصول زرشک دستگاهی وجود نداشت،این دستگاه با 25 میلیون ریال هزینه ساخته شد،حجم قابل قبولی از محصول زرشک را آماده مصرف می کند.
وی اظهار کرد: دستگاه یاد شده محصول زرشک را از برگ و دم و ... جدا می کند، کار زرشک داران با استفاده از این دستگاه آسان تر از شیوه سنتی است.
وی ادامه داد: «شرکت دانه یاقوت سرخ بیرجند» به ثبت رسمی رسیده و در حال حاضر با دو دستگاه دانه کن زرشک برای شش نفر بطور مستقیم و 10 نفر بطور غیر مستقیم شغل ایجاد شده است.
وی تصریح کرد: فصل کاری این دستگاه اول پاییز است، روزانه 300 کیلوگرم دانه زرشک تازه تولید می کند.
وی اضافه کرد: در سال 95 ، 25 دستگاه در شرکت یاد شده فعال می شود که برای 50 نفر بطور مستقیم شغل ایجاد می شود.
رجبی بیان کرد: با توجه به نامگذاری سال جاری توسط مقام معظم رهبری به اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل،کار آفرینان نیاز به تشویق و حمایت ویژه دارند.
رجبی در سال 1356 در روستای « شوراب» بیرجند متولد شد و در رشته مکانیک، گرایش طراحی جامدات تحصیل کرده، و در حال حاضر در حوزه تجهیزات ماشین آلات و سیستم های دارویی آرایشی فعالیت دارد.
خراسان جنوبی با 14 هزار و 228 هکتار باغ زرشک و تولید سالانه 14 هزار و 999 تن ، 98درصد زرشک تولیدی کشور را در اختیار دارد.
2047/7559/ 1539
کد N1298742

وبگردی