آفتاب

بانک های چینی و روسی در منطقه آزاد قشم

بانک های چینی و روسی در منطقه آزاد قشم

تسنیم به نقل ازمشاور ارشد شرکت سرمایه گذاری و توسعه قشم نوشت: بانک های چینی و روسی و یکی از بزرگترین بانک های ژاپن در پی تاسیس دفاتر نمایندگی خود در منطقه آزاد قشم هستند و مذاکرات خود با مقامات ایرانی را در این زمینه آغاز کرده اند.

مشاور ارشد شرکت سرمایه گذاری و توسعه قشم گفت ایران با هدف جذب بانک ها و موسسات مالی خارجی در نظر دارد یک مرکز مالی در منطقه آزاد قشم راه اندازی کند.

فرهاد تقی زاده که در گفت‌وگو با بلومبرگ سخن می گفت افزود: بانک های چینی و روسی درپی تاسیس دفاتر نمایندگی خود در این منطقه هستند. یکی از بزرگترین بانک های ژاپن نیز در حال مذاکره با مقامات ایرانی برای برقراری حضور خود در این منطقه است.

وی افزود: هدف تاسیس این مرکز مالی نه فقط جزیره قشم بلکه ایجاد پنجره ای برای ورود به سراسر ایران است. علاقه زیادی در بین شرکت های خارجی برای ورود به بازار ایران وجود دارد.

تقی زاده در این باره گفت: ما پروژه های مناسب بسیاری در بخش های مختلف برای سرمایه گذاران خارجی داریم. اما یکی از گلوگاه ها در این زمینه فقدان دسترسی به تامین مالی ارزان است. مرکز مالی که ما به دنبال تاسیس آن هستیم قرار است به تامین مالی ارزان کمک کند.

مدیرعامل یک موسسه سرمایه گذاری مستقر در تهران نیز گفت: بانک های ایران به دلیل عدم دسترسی به سرمایه های بین المللی تحت فشار مالی هستند. بانک ها برای مدتی زیاد بار تامین مالی اقتصاد کشور را برعهده گرفته اند و اکنون تحت فشار زیادی قرار دارند.

 

22439

کد N1298733

وبگردی