آفتاب

مرمت تالار فخرالدین اسعد گرگانی در انتظار22 میلیارد ریال اعتبار

مرمت تالار فخرالدین اسعد گرگانی در انتظار22 میلیارد ریال اعتبار

گرگان – ایرنا - مدیر تالار فخرالدین اسعد گرگانی گفت: انجام کامل تعمیرات و مرمت این تالار 38 ساله شهرستان گرگان نیازمند اعتباری بالغ بر 22 میلیارد ریال است.

به گزارش ایرنا ، امیر غلامی روز سه شنبه در نشست خبری با رسانه های گلستان اضافه کرد: این مبلغ سال گذشته از سوی کارشناسان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برآورد شد، ولی با وجود نیاز این تالار فرهنگی هنری برای مرمت و جلوگیری از وارد شدن آسیب بیشتر ، پارسال فقط یک میلیارد و 100میلیون ریال به این بخش اختصاص یافت.
وی بیان کرد: طی سال های گذشته به دلیل بی توجهی در نگهداری تاسیسات و بنا، بخش هایی از این تالار دچار آسیب شده است که تلاش کردیم برخی از این تخریب ها را با حداقل هزینه و اعتبار مرمت کنیم.
مدیر تالار فخرالدین اسعد گرگانی افزود: آسیب های وارد شده در بخش هایی از تالار به گونه ای بود که حدود یک سوم فضای مفید تالار بدون استفاده و به حال خود رها شده بود و هم اینک با اقدام های مرمتی و تامین سیستم های سرمایش و گرمایش روزآمد ، این فضاها به چرخه فعالیت بازگشته است.
غلامی به واگذاری مدیریت این تالار نیز اشاره کرد و گفت: به استناد اصل 44 قانون اساسی، مدیریت این تالار در بخش هایی از سال به برنده شرکت در مناقصه واگذار می شود.
وی بیان کرد: براساس این واگذاری، هم اینک بخش های اصلی تالار در نیمی از سال در اختیار انجمن نمایش است و در مابقی روزها، فعالیت آن بدون هیچ گونه تغییری انجام خواهد شد.
تالار فخرالدین اسعد گرگانی تالار اصلی شهر گرگان (مرکز استان گلستان) است که از لحاظ نوع ساخت برای اجرای تئاتر و برگزاری کنسرت مناسب می باشد.
این بنا که به نوعی نماد فرهنگی شهر گرگان نیز به شمار می رود، مهرماه سال 57 گشایش یافت و تاکنون میزبان بسیاری از برنامه های فرهنگی هنری استانی، ملی و بین المللی بوده است.
تالار فخرالدین اسعد گرگانی دارای حدود 530 نفر ظرفیت، امکانات کامل دکور، سیستم نورپردازی و صوتی استاندارد، جاسازی برای استقرار گروه های کنسرت و صحنه ای با ارتفاع 15متری است.
3091/1648
کد N1298683

وبگردی