آفتاب

ورود تور گردشگری خارجی رالی ترانس مسیر جاده ابریشم به آذربایجان غربی

ورود تور گردشگری خارجی رالی ترانس مسیر جاده ابریشم به آذربایجان غربی

ارومیه- ایرنا- اولین تور گردشگری رالی ترانس تحت عنوان رالی پاریس ـ ایران ـ پکن با هدف طبیعت گردی و شرکت در مسابقات رالی سافاری در مسیر جاده ابریشم از طریق مرز بازرگان وارد استان آذربایجان غربی شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی روز سه شنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: این گروه از گردشگران 68 نفر هستند که عصر دوشنبه از طریق مرز بازرگان وارد کشور شدند.
جلیل جباری افزود: این افراد از کشورهای فرانسه، پرتغال، بلژیک،‌اسپانیا و آلمان به ایران سفر کرده اند.
وی بیان کرد: این افراد با اتومبیلهای مخصوص مسابقات جهت شرکت در مسابقات اتومبیل رالی جاده ابریشم و طبیعت گردی در این مسیر، رهسپار ایران شده اند.
جباری گفت: این تور در اولین مقصد خود با اسکان در کمپ گردشگری قره کلیسا، از این مجموعه تاریخی بازدید می کنند و قرار است با عبور از مسیرهای تاریخی و گردشگری استان آذربایجان غربی امروز سه شنبه وارد آذربایجان شرقی و سپس اردبیل شوند.
وی اظهار کرد: تور گردشگری رالی ترانس شش روز در ایران حضور داشته و به بازدید از جاذبه های تاریخی و طبیعی نقاط مختلف کشور می پردازند و سپس 30 خرداد از مرز باجگیران از ایران خارج می شوند.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی بیان کرد: بی شک یکی از دلایل انتخاب کشور ایران علاوه بر سندیت تاریخی گذر جاده ابریشم از کشور، ثبات امنیت به ویژه در حوزه گردشگری و امنیت مالی، جانی و اخلاقی است.
وی اظهار کرد: توجه به مقوله جذب گردشگر خارجی می تواند شعار اقتصاد مقاومتی را در زمینه گردشگری عملی کند.
جباری افزود: مجری این تور گردشگری یکی از موسسات فعال اتومبیلرانی و گردشگری داخلی است که تا کنون تورهای زیادی را تحت عنوان رالی ترانس اجرا کرده و دوره های بعدی این تور در شهریور ماه سالجاری در کشور اجرا می شود.
آذربایجان غربی همه ساله پذیرای تورهای رالی ترانس از مرز بازرگان است که در ایام تابستان توسط شرکت پاسارگاد تور به ایران دعوت می شوند.
7125/1905
کد N1298585

وبگردی