آفتاب
رئیس جمهوری آمریکا:

مدرکی دال برارتباط حمله اورلاندو با یک توطئه تروریستی بزرگ وجودندارد

مدرکی دال برارتباط حمله اورلاندو با یک توطئه تروریستی بزرگ وجودندارد

تهران- ایرنا- رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد، هیچ مدرکی دال بر ارتباط حمله تروریستی به باشگاه شبانه همجنس گرایان در 'اورلاندو' با یک توطئه تروریستی بزرگ وجود ندارد.

به نوشته نشریه پولیتیکو، 'باراک اوباما' پس از نشست با مقامات امنیت ملی آمریکا، به خبرنگاران گفت، به نظر می رسد، 'عمر متین' عامل این حادثه، از اطلاع رسانی تندورها در اینترنت الهام گرفته بود و این حادثه نشان دهنده وجود افراط گرایی داخلی است.
اوباما افزود، حایز اهمیت است که تاکید کنم هنوز در مراحل اولیه تحقیقات درباره این حادثه هستیم و از آنجا که در حال حاضر هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد متین از داعش در خارج دستور گرفته بود، به نظر می رسد این حادثه شبیه آنچه در 'سان برناردینو' شاهد بودیم، است.
رئیس جمهوری آمریکا خاطر نشان کرد، آنچه در حال حاضر می توانم بگویم این است که به طورحتم این حادثه نمونه ای از افراط گرایی داخلی است که ما از مدت ها قبل نگران آن هستیم. آمریکا باید همانگونه که توطئه های تروریستی مهندسی شده در خارج را خنثی می کند، با ایدئولوژی افراط گرایی در داخل نیز مقابله کند.
وی همچنین بر کنترل سلاح و تروریسم در آمریکا تاکید کرد و گفت، ما باید سازمان های تروریستی را نابود کنیم.
تیراندازی روز یکشنبه در باشگاه شبانه همجنس گرایان در اورلاندوی فلوریدای آمریکا به عنوان مرگبارترین حادثه تروریستی پس از حملات 11 سپتامبر 2001 در آمریکا، 49 کشته و 53 زخمی گذاشت .
شبس** 1088 **1488 **
کد N1297407

وبگردی