آفتاب

حمایت جکی چان از سینمای چین مقابل هالیوود

حمایت جکی چان از سینمای چین مقابل هالیوود

موفقیت خیره‌کننده یک فیلم آمریکایی در چین و همزمان ناکامی مطلق آن در سینماهای آمریکای شمالی باعث شد ستاره هنگ‌کنگی سینمای اکشن در حاشیه جشنواره فیلم شانگهای به این ماجرا واکنشی عجیب نشان بدهد.

به گزارش همشهري، جكي چان كه براي حضور در مراسم بزرگداشت و نمايش گزيده فيلم‌هاي رزمي و اكشن خود به شهر شانگهاي سفر كرده، با اشاره به فروش 156ميليون دلاري «واركرافت» در چين فقط در 5روز، گفت: «آنها كه زماني صنعت سينما و سرگرمي چين را به هيچ مي‌انگاشتند، مي‌توانند امروز بيايند و قدرت‌نمايي ما را تماشا كنند. آنچه براي واركرافت در 2سوي دنيا اتفاق افتاده، شاهدي است بر نظم نوين جهاني در عرصه سينما.»

بازيگر سرشناس هاليوودي گريزي هم به تفاوت‌هاي فرهنگي ميان چين و آمريكا زد و افزود: «اگر ما يك روز بتوانيم فيلمي بسازيم كه يك ميليارد و 500ميليون دلار در سينماها بفروشد، آن وقت همه مردم علاقه‌مند سينما در 4گوشه جهان به‌جاي زبان انگليسي، مشتاق ياد گرفتن زبان چيني مي‌شوند. ببينيد فروش 90ميليون دلاري واركرافت در چين فقط در 2روز، چگونه اهالي سينما را در آمريكا به وحشت انداخته است؟»

جكي چان روز يكشنبه در حالي اين حرف‌ها را خطاب به حاضران در جشنواره شانگهاي مي‌زد كه هنوز رقم 156ميليون دلاري واركرافت نهايي و اعلام نشده بود. اين يك ركورد تازه براي افتتاحيه فيلمي خارجي در تاريخ چين است. پروژه 160ميليون دلاري واركرافت كه براساس يك بازي رايانه‌اي بسيار محبوب ساخته شده، در هفته نخست اكران در آمريكا و كانادا كمي بيش از 24ميليون دلار فروخت و پس از فيلم ترسناك «احضار روح2» در رده دوم قرار گرفت.

موفقيت تجاري واركرافت در چين از يك زاويه ديگر هم خبري خوشايند براي چيني‌هاست. اين فيلم توليد شركت لجندري است كه بخشي از سهام آن ژانويه گذشته با رقمي در حدود 3ميليارد و 500ميليون دلار به شركت چيني داليان واندا گروپ فروخته شد. مجموع درآمد سينماهاي چين در سال 2015 به حدود 8ميليارد دلار رسيد و انتظار مي‌رود اين رقم تا پايان 2017 ركورد فروش 11ميليارد دلاري هاليوود را پشت سر بگذارد.

  • سرگذشت يك بازي محبوب

داستان «واركرافت» به كارگرداني دانكن جونز در دنياي آرام آزروت مي‌گذرد؛ سرزميني كه مردم آن در برابر هجوم متجاوزان آماده نبرد مي‌شوند. جنگجويان ارك به اميد يافتن مستعمره‌اي ديگر از خانه‌هاي خود مي‌گريزند و... نخستين بازي استراتژيك واركرافت در قالب بازي ويدئويي «واركرافت: ارك‌ها و انسان‌ها» پاييز 1994 به بازار آمد و 4 دنباله ديگر در پي داشت.

کد N1297352

وبگردی