آفتاب

نماینده مریوان: مهمترین دستاورد ایجاد مناطق آزاد تجاری در مناطق محروم ارتقای ضریب امنیت است

نماینده مریوان: مهمترین دستاورد ایجاد مناطق آزاد تجاری در مناطق محروم ارتقای ضریب امنیت است

تهران - ایرنا - نماینده مردم مریوان در مجلس دهم با بیان اینکه مهمترین دستاورد ایجاد مناطق آزاد تجاری در مناطق محروم، ارتقای ضریب امنیت است، گفت: باید اجازه داد هموطنان محروم، از این فرصت برای جبران عقب ماندگی ها استفاده کنند.

به گزارش ایرنا از خانه ملت، منصور مرادی در نشست علنی روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود افزود:‌ برقراری امنیت پایدار در مرزهای کشور از طریق تامین رفاه مرزنشینان و مشارکت دادن آنها در توسعه اقتصادی این مناطق، میسر است.
نماینده مردم مریوان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت با هدف بهبود برخی استان های غیربرخوردار و عقب مانده از کاروان توسعه، در ایجاد مناطق آزاد تجاری در استان های سیستان و بلوچستان، گلستان، اردبیل و کردستان با اولویت ویژه، لایحه ای را تقدیم نمایندگان مجلس نهم کرد که متاسفانه برخی از نمایندگان بدون اولویت سیاسی و امنیتی، ایجاد مناطق آزاد تجاری در این مناطق را با اضافه کردن مناطقی که توجه فنی اقتصادی آن هنوز به تایید نرسیده بود، عملا باعث رای نیاوردن لایحه در دوره نهم مجلس شدند.
این نماینده مردم در مجلس دهم اضافه کرد: با توجه به نگاه فرا منطقه ای و کلان نگر نمایندگان این دوره که افق روشنی برای ترقی همه جانبه کشور فراهم کرده است انتظار داریم با نگاه دور اندیشانه با مناطق آزاد ذکر شده که در قالب لایحه ای به زودی تقدیم مجلس خواهد شد، با گشاده دستی رفتار اجازه دهند هموطنان محروم در این مناطق از این فرصت برای جبران عقب ماندگی ها استفاده کنند.
مرادی تاکید کرد: بدون شک هر اقدامی که به تثبیت جمعیت در مرزهای کشور کمک کند علاوه بر حفظ تمامیت ارضی کشور در واقع از تبعات مهاجرت به کلانشهرها هم خواهد کاست.
وی به موضوع برجام اشاره کرد و گفت: برجام و دستیابی به اهداف آن عزم ملی است و نباید در کشاکش های سیاسی به اصل آن لطمه وارد شود.
این نماینده مجلس دهم گفت: همه مسئولان و نمایندگان موظف به حفظ دستاوردهای برجام هستند متاسفانه در کارنامه دولت و در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و سیاست داخلی اشکالات زیادی وارد است لذا با توجه به آمادگی مجلس برای همکاری با دولت هرگونه تعلل از ناحیه دولت برای بهبود فضای اقتصادی از طرف ملت و نمایندگان قابل اغماض نخواهد بود.
سیام **6084 /1449
کد N1296799

وبگردی